15 lat FM Logistic z Carrefour

, 9 lutego 2015, 15:54

W styczniu 2000 roku FM Logistic rozpoczęło realizację projektu dla firmy Carrefour. Początkowo w ramach współpracy operator odpowiadał za magazynowanie i dostawy do 9 sklepów sieci. Dzisiaj, po 15 latach FM Logistic pełni rolę magazynu centralnego sklepów z centralnej i północnej Polski.

W 2000 roku rynek sieci handlowych budował swój zasięg w Polsce. FM Logistic, dzięki swojemu międzynarodowemu know-how, było w stanie zaoferować swoim klientom odpowiednie wsparcie. Jak pokazał czas, strategia ukierunkowana na budowanie kompetencji w segmencie retail i FMCG, szła w parze z potrzebami rynku.

– Nasza wieloletnia współpraca to idealny przykład synergii pomiędzy klientem i operatorem. Dzięki temu, że od samego początku staraliśmy się pełnić rolę doradcy i aktywnie poszukiwaliśmy optymalnych rozwiązań, byliśmy w stanie dopasowywać zakres usług do zmieniającej się dynamicznie rzeczywistości rynkowej – mówi Marek Podsiadło, Dyrektor Platformy Logistictycznej FM Logistic w Tomaszowie Mazowieckim.

Projekt w liczbach

Na starcie przy obsłudze klienta Carrefour zatrudnionych zostało 100 osób, dzisiaj to zespół liczący 500 pracowników. W 2000 roku obsługiwano na wejściu do magazynu 382 palety, podczas gdy dziś ta aktywność to 1800 palet w pikach nawet do 3000 dziennego przyjęcia. W regałach składuje się średnio 24 000 palet z możliwością składowania do 35 000 . Każdego dnia towary transportowane są przez 90 samochodów i 6 przewoźników do 283 sklepów franczyzowych, 40 hipermarketów i 83 supermarketów. Dla porównania, 15 lat temu FM Logistic wysyłało 4 samochody do 9 sklepów sieci. Od września 2014 roku FM Logistic prowadzi magazyn centralny dla całej sieci Carrefour w dystrybucji non food. To oznacza, że operator obsługuje nie tylko sklepy z centralnej i północnej Polski, ale również placówki obsługiwane przez magazyn południowy w Będzinie (31 hipermarketów i 61 supermarketów). FM Logistic wdrożył też dla Carrefour projekt centrum konsolidacyjnego dla kilku kluczowych dostawców pozwalający im samodzielnie zarządzać poziomem zapasów.

Serwisy świadczone przez FM to: klasyczne składowanie produktów w regałach, kompletacja zamówień na wszystkich poziomach jednostek logistycznych zarówno z produktów składowanych jak i dostarczanych w tzw. tranzycie, etykietowanie-polonizacja, zarządzanie pustymi opakowaniami, usługa planowania transportu dla wszystkich magazynów i baz przeładunkowych CRF w Polsce,odbiory bezpośrednie  towarów od dostawców oraz usługi transportowe w całym kraju  Operator odpowiada za obsługę wejścia i wyjścia artykułów takich jak: napoje, alkohole, produkty spożywcze, chemia,  bazar, tekstylia, drobna elektronika i papierosy. Wszystkie procesy realizowane są z wykorzystaniem najnowocześniejszych narzędzi informatycznych i procedur.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!