Kraków testuje Solarisa Tramino

, 24 lutego 2015, 11:02

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie będzie przez 3 miesiące testować niskopodłogowy tramwaj Solaris. Blisko 32-metrowy tramwaj będzie kursował na linii nr 1, łączącej Wzgórza Krzesławickie z Salwatorem.

Testowany pojazd jest w pełni niskopodłogowy i jednoprzestrzenny, składa się z pięciu członów. Tramwaj nie posiada żadnych stopni wewnątrz. Oświetlenie wnętrza w pełni klimatyzowanego Tramino jest wykonane technologii LED. Zarówno z zewnątrz, jak i w środku poznański tramwaj cechuje się nowoczesnym designem. Testowy pojazd, który będzie użytkowany w Krakowie, jest pomalowany w czerwono-perłowe barwy.

Z technicznego punktu widzenia jedną z największych innowacji, jakie oferuje prezentowany w stolicy Małopolski tramwaj Solaris, jest zamontowany na dachu Układ Odzysku Energi z systemem superkondensatorów. Dzięki nim pojazd może gromadzić energię elektryczną, która później wykorzystywana jest przy przyspieszaniu. To rozwiązanie powoduje, iż Tramino z takim układem zużywa o około 20-30% energii mniej w porównaniu z innymi tramwajami. Jest to pierwszy w Polsce tak wyposażony tramwaj. Układ superkondensatorów po odpowiedniej adaptacji może być wykorzystany dla zapewnienia jazdy autonomicznej tramwaju.

– „Z wielką uwagą przyglądamy się wszystkim nowym rozwiązaniom dostępnym na rynku tramwajowym. Stąd właśnie zainteresowanie tramwajem wyprodukowanym przez firmę Solaris, wyposażonym w innowacyjny system gromadzenia energii. Warto także podkreślić, że na testach zyskają mieszkańcy Nowej Huty, bo ten niskopodłogowy tramwaj będzie kursował na linii nr 1 ze Wzgórz Krzesławickich do Salwatora” – mówi Rafał Świerczyński, Prezes MPK SA w Krakowie.

– „Bardzo się cieszymy, że władze krakowskiego MPK są otwarte na nowe rozwiązania techniczne, jakie pojawiają się na rynku tramwajowym, i wyraziły zainteresowanie przetestowaniem nowoczesnej technologii zastosowanej w tramwajach Solarisa. Mamy także nadzieję, że Tramino zbierze pozytywne oceny wśród krakowskich pasażerów. Zebrane tutaj doświadczenia z pewnością będą niezwykle cennym materiałem dla naszego biura badań i rozwoju, tym bardziej, że Kraków ma bardzo ambitne plany i w niedalekiej przyszłości zamierza zainwestować w nowy tabor i rozbudowę systemu tramwajowego. Firma Solaris z pewnością będzie zainteresowana udziałem w nadchodzących przetargach” – mówi Zbigniew Palenica, Członek Zarządu Solaris Bus & Coach S.A. odpowiedzialny za obszar pojazdów szynowych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!