Do serwisu firmy Tranz-Poz w Niepruszewie zgłosili się dwaj właściciele Iveco Daily, w których liczniki wykazały przebieg jednego miliona kilometrów. Zgłaszając się do serwisu, właściciele nie kryli zadowolenia ze swoich pojazdów.
– „Podczas pierwszych dwóch lat wizyt w serwisie usługi dotyczyły wyłącznie okresowych przeglądów gwarancyjnych oraz kilku drobnych napraw. W trakcie dalszej eksploatacji samochody miały wykonywane naprawy polegające na wymianie części eksploatacyjnych: tarcz i klocków hamulcowych, sprzęgła, elementów gumowych zawieszenia, czyszczenie układu zasilania silnika, wymianę ogumienia oraz przegląd instalacji elektrycznej – mówi o pojazdach eksploatowanych od 2007 roku Jarosław Włodarczak, kierownik serwisu Trans-Poz S.A. Dealera Iveco.
Na początku lutego 2015 r. pojazdy zostały poddane szczegółowej weryfikacji na Stacji Kontroli Pojazdów firmy Trans-Poz. Kontrola sprawności poszczególnych układów wypadła pozytywnie, ujawniając jedynie usterki eksploatacyjne – niewielkie luzy zawieszenia, drobne wycieki oleju. Ze względu na wzorowy stan techniczny obu samochodów, wynikający z prawidłowej eksploatacji w ciągu całego okresu użytkowania, koszt całkowitej obsługi pokryło Iveco Poland.
– „Firmę transportową prowadzę już 25 lat, a od 20 lat użytkuję wyłącznie Iveco, gdyż pojazdy tej marki całkowicie spełniają moje oczekiwania. Gdy zaczynałem swoją przygodę z transportem Iveco Daily był samochodem, który oferował największą przestrzeń ładunkową w klasie do 3,5 t DMC.” – mówi Piotr Kępka, właściciel firmy transportowej FHU Kępka.
– „Zajmuję się międzynarodowym transportem ładunków chłodniczych. Obecnie flota liczy kilkanaście Iveco Daily. Moje samochody pokonują setki kilometrów w zmiennych warunkach klimatycznych. Najciężej jest latem, gdy trzeba szybko wykonać zlecenie wioząc towar w stałej temperaturze. Iveco nigdy mnie nie zawiodło i dlatego jestem wierny tej marce” – dodaje Paweł Dańczak współwłaściciel firmy F.H.U. Danpol S.C.
Właściciele pojazdów wypowiadają się pozytywnie o eksploatacji Iveco Daily chwaląc ergonomię, walory trakcyjne, moc silnika, optymalne zużycie paliwa, dobre hamulce oraz wytrzymałe zawieszenie. Doceniana jest też mocna konstrukcja podwozia, oparta na solidnej ramie.
Iveco Daily, które przekroczyły milion kilometrów przebiegu to modele 35C15 i 50C15 (homologowany na 3,5 t DMC) wyposażone w 3-litrowe, 16-zaworowe jednostki napędowe z elektronicznym wtryskiem bezpośrednim typu "Common Rail" 2. generacji o mocy 146 KM (350 Nm od 1400 do 2800 obr./min.). Silnik Euro 4 został wyposażony w układ recyrkulacji spalin EGR. Napęd na koła tylne jest realizowany za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni przekładniowej. Podwozie pojazdu zbudowano na podłużnicach ze stalowych profili "C" połączonych rurowymi poprzecznicami. Niezależne przednie zawieszenie stanowią drążki skrętne zamocowane do podłużnicy ramy pojazdu i zintegrowane z teleskopowymi amortyzatorami dwustronnego działania. Zawieszenie tylne oparto na sztywnej belce tylnej osi, do której zamocowano dwupiórowe paraboliczne resory i teleskopowe amortyzatory dwustronnego działania.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
77.252.178.*, 10 marca 2015, 11:00 0 0
50C15 - czyli 5-tonowe. Kto to homologuje na 3,5 ton i za jaki "wziątek" - przecież wiadomo, że chodzi tylko o to aby uniknąć tachografu oraz ITD a wozić tony...
Odpowiedz