Nowy Peugeot Partner

10 marca 2015, 9:52

Zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Algierze, nowy Peugeot Partner zmienił się pod względem stylistycznym i technologicznym. Nowy przód jest spójny stylistycznie z innymi modelami marki, a nowa gama silników spełnia normy Euro 6.

Stylistyka przodu Partnera wpisuje się w proces odnowy lekkich samochodów dostawczych, zapoczątkowany w 2014 roku. Nowa osłona chłodnicy z centralnie umieszczonym logo marki Peugeot rozciąga się pomiędzy przednimi reflektorami o zmienionym kształcie. Dodatkowe nakładki na zderzak wzmacniają optycznie wrażenie solidności przedniej części samochodu i mają tę zaletę że można je łatwo wymienić w przypadku przytarcia lub drobnej stłuczki.

Samochody testowe przejechały ponad 6 milionów kilometrów w najbardziej wymagających warunkach, które obejmowały:

  • jazdę pod dużym obciążeniem z dużą prędkością;
  • jazdę po torze testowym, naśladującym najbardziej zniszczone drogi: brukowane, z wyrwami w nawierzchni itp., gdzie poddawano próbom układ jezdny i nadwozie;
  • testy odporności na nagrzanie na słońcu (do 85°C) i zmienne warunki klimatyczne, na przemian na niskie i wysokie temperatury w tzw. komorze klimatycznej symulującej temperatury od -18°C do +45°C, w której testowana była wytrzymałość części i materiałów;
  • testy odporności na korozję i szczelności, obejmujące pokonywanie brodów i przejazdy przez zraszacze rozpylające słoną wodę.
     

W 2014 roku sprzedaż tego modelu uległa praktycznie podwojeniu, w stosunku do wyniku z pierwszego pełnego roku jego sprzedaży. W tym samym okresie, jego sprzedaż poza Europą  wzrosła o 15%, do 20%.

Aby sprostać potrzebom użytkowników biznesowych, nowy Peugeot Partner jest bardziej nowoczesny i niezawodny, a także niższe koszty użytkowania.

Funkcjonalność i wydajność

Nowy Peugeot Partner oferuje całkowicie odnowioną szeroką gamę silników najnowszej generacji, spełniających wymogi normy Euro 6. Dostępnych jest łącznie sześć nowych silników benzynowych VTi i wysokoprężnych BlueHDi, rozwijających moc od 75 do 120 KM:

  • 1.6 VTi 98 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, emisja CO2 od 147 g/km*, o 17 g mniej od poprzedniej generacji;
  • 1.6 VTi 75 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, emisja CO2 od 110 g/km*, o 21 g mniej od poprzedniej generacji;
  • 1.6 VTi 100 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, emisja CO2 od 110 g/km*, o 22 g mniej od poprzedniej generacji;
  • 1.6 BlueHDi 100 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, emisja CO2 od 108 g/km*, o 12 g mniej od poprzedniej generacji;
  • 1.6 BlueHDi 100 KM S&S ETG6, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: emisja CO2 od 106 g/km*, o 12 g mniej od poprzedniej generacji;
  • 1.6 BlueHDi 120 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, emisja CO2 od 112 g/km*, o 22 g mniej od poprzedniej generacji;
    * – wartości oczekujące na homologację
     

Silniki BlueHDi gwarantują optymalną przyjemność z prowadzenia dzięki większemu momentowi obrotowemu i większej mocy, a także dzięki zastosowaniu manualnej skrzyni biegów o 6 przełożeniach w wersji BlueHDi 120. Płyn AdBlue jest uzupełniany z częstotliwością odpowiadającą okresowym przeglądom pojazdu. Wlew płynu znajduje się bezpośrednio pod klapką wlewu paliwa.

Gamę uzupełnia wersja Partner Electric emitująca 0g CO2 /km i rozwijająca moc 67 KM przy zasięgu 170 km. Układ napędowy wersji elektrycznej i jej akumulator, są objęte 8-letnim okresem gwarancyjnym lub 100 000 km.

Silniki 1.6 HDi 75 i 1.6 HDi 90 spełniające wymogi normy Euro 5 są nadal dostępne w ofercie i będą montowane do czerwca 2016 r.

Systemy bezpieczeństwa i wspomagające

Poza standardowymi systemami bezpieczeństwa, takimi jak ABS, system wspomagania nagłego hamowania, system kontroli trakcji ESP z ASR i układem Hill Assist oraz  system bezpośrednio wykrywający spadek ciśnienia w oponach za pomocą czujników ciśnienia w każdej z opon, nowy Partner oferuje system aktywnego hamowania Active City Brake, umożliwiający automatyczne hamowanie w przypadku zagrożenia kolizją (dostępny od pierwszego poziomu wykończenia od listopada 2015 roku).

Poza dostępnym już wcześniej w standardzie (od trzeciego poziomu wykończenia) systemem czujników cofania z tyłu, nowy Peugeot Partner jest wyposażony w system wspomagania parkowania przodem i w kamerę cofania, oferowaną w opcji.

Grip Control (dostępny opcjonalnie) to system wspomagający właściwości trakcyjne samochodu, pozwala zachować napęd na drogach o słabej przyczepności.

Funkcjonalny dla biznesu

Trzeci pasażer zajmujący środkowe miejsce w pierwszym rzędzie ma do dyspozycji pełnowymiarowe miejsce na nogi. To unikalne w tym segmencie rozwiązanie jest możliwe dzięki zastąpieniu dźwigni zmiany biegów skrzyni ETG6 przez pokrętło na desce rozdzielczej.

W kabinie zostały rozmieszczone schowki o łącznej pojemności blisko 60 litrów, które są do dyspozycji pasażerów i kierowcy. Zamykany schowek w górnej części deski rozdzielczej i stolik do pisania w składanym oparciu środkowego fotela ułatwiają pracę użytkowników.

Pojazd może być wyposażony w:

  • 7-calowy ekran dotykowy (zintegrowany z deską rozdzielczą), łącze Bluetooth, gniazda USB i jack, funkcje rozpoznawania głosu i funkcję MirrorScreen działającą z kompatybilnymi smartfonami,
  • nawigację z zainstalowanymi mapami Europy, posiada możliwość wyświetlania ograniczeń prędkości i informacji o ruchu drogowym.
     

Wiele konfiguracji

Aby zaspokoić różne potrzeby klientów biznesowych, Peugeot Partner oferuje szeroki wybór wersji nadwozia: 2 długości L1 – 4,38 m i L2 – 4,63 m, wersja z wydłużoną kabiną, składaną kanapą w drugim rzędzie, a także wersja z podwozie z kabiną pod zabudowę.

Pojemność ładunkowa – 3,3 m3 dla wersji L1 przy długości użytkowej 1,80 m i 3,7 m3 dla wersji L2 przy długości użytkowej 2,05 m. Dzięki zastosowaniu kanapy Multiflex pojemność ładunkowa została powiększona do 3,7 m3 w wersji L1 przy długości użytkowej 3 m i do 4,1 m3 w wersji L2 przy długości użytkowej 3,25 m.

Dzięki szerokości użytkowej (między nadkolami) wynoszącej odpowiednio 1,62 i 1,23 m, Peugeot Partner jest w stanie pomieścić w wersji krótkiej L1 2 Europalety. Dodatkowo asymetryczne tylne drzwi z możliwością odchylenia o 180° ułatwiają załadunek.

Ładowność waha się między 625 a 890 kg w wersji  L1, a  w wersji L2 sięga 750 kg.

Dzięki zastosowaniu kanapy Multiflex, nowy Peugeot Partner zachowuje swoje unikalne możliwości zmiany konfiguracji. Ten element wyposażenia umożliwia:

  • przewożenie 3 osób w pierwszym rzędzie foteli
  • uzyskanie całkowicie płaskiej podłogi, dzięki czemu przestrzeń ładunkowa zwiększa się o 400 litrów, a długość użytkowa przekracza 1,20 m, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości przewożenia dwóch pasażerów, dzięki wykorzystaniu składanego środkowego fotela;
  • siedzenie bocznego  fotela można całkowicie unieść, aby  umożliwić przewożenie wysokich  przedmiotów;
  • funkcja mobilnego biura – składane oparcie środkowego fotela kryje stolik do pisania.
  • dodatkowy schowek, który  można zabezpieczyć kłódką.

     

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!