Mercedes-Benz umożliwia doposażenie ciężarówek w „przewidujący” tempomat

, 30 marca 2015, 15:29

Układ Predictive Powertrain Control (PPC) może ograniczyć zużycie oleju napędowego nawet o 5 proc. To rozwiązanie jest teraz dostępne jako wyposażenie akcesoryjne dla używanych egzemplarzy aktualnego Actrosa, Antosa i Arocsa u partnerów serwisowych Mercedes-Benz w Europie.

Koszt urządzenia wraz z montażem w Polsce wynosi poniżej 6000 zł netto, a instalacja zajmuje jedynie 2,5 godziny i nie wymaga przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego.

Zamortyzowany w ciągu kilku miesięcy

Klienci, którzy wcześniej nie zdecydowali się na dokupienie „przewidującego” tempomatu PPC, mogą od teraz korzystać z zalet tej sprawdzonej technologii. Jeśli wziąć pod uwagę typowy roczny przebieg w transporcie dalekobieżnym – około 130 tys. km – i zmniejszenie zużycia paliwa o 5 proc., PPC zwraca się nabywcy w ciągu około 8 miesięcy.

Montaż możliwy w niemal wszystkich egzemplarzach Actrosa, Antosa i Arocsa

PPC można zainstalować w niemal wszystkich ciężarówkach aktualnej generacji Actrosa, Antosa i Arocsa. Pojazd musi być zarejestrowany po raz pierwszy nie wcześniej niż w sierpniu 2012 roku i wyposażony w całkowicie zautomatyzowaną przekładnię Mercedes PowerShift 3. Głównym elementem zestawu instalacyjnego jest dodatkowa jednostka sterująca. Z myślą o maksymalnej wydajności, jej oprogramowanie można później aktualizować o najnowsze mapy oraz dane. Montaż PPC zajmuje około 2,5 godziny i nie wymaga świadectwa TÜV ani innej organizacji.

PPC to tempomat korzystający z danych GPS. Nie tylko reguluje on prędkość pojazdu, ale na podstawie trójwymiarowych map potrafi wykorzystywać pęd pojazdu na zjazdach, w odpowiednim czasie zmniejsza obciążenie na podjazdach, sam zmienia przełożenia oraz uruchamia bieg jałowy (funkcja EcoRoll) – wszystko w celu zmniejszenia zapotrzebowania na paliwo. Rezultatem działania PPC jest przewidujący, zrównoważony styl jazdy, oparty na perfekcyjnej znajomości trasy i możliwości pojazdu, a co za tym idzie – znaczne ograniczenia zużycia oleju napędowego, uzależnione od topografii terenu, a także niższa emisja spalin i mniejsze obciążenie kierowcy.

Znajomość trasy to kluczowy element strategii działania PPC: dane systemu nawigacji obejmują około 300 000 km dróg w formie cyfrowych map 3D. Odpowiada to około 95% wszystkich europejskich autostrad i dróg szybkiego ruchu – od Portugalii do Finlandii, od Irlandii do Grecji.

PPC wprowadzono po raz pierwszy jako opcja w Actrosie latem 2012 roku, a dziś jest zamawiany średnio przez 64% nabywców modelu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!