Elektryczne autobusy hybrydowe Volvo na ulicach Sztokholmu

10 kwietnia 2015, 16:27

W Sztokholmie działa już trasa autobusowa w całości obsługiwana przez ciche, wydajne paliwowo, elektryczne autobusy hybrydowe Volvo. Łącznie osiem elektrycznych autobusów hybrydowych jeździ na trasie 73, która przebiega przez główne strefy Sztokholmu.

Elektryczne hybrydy Volvo zastąpią wszystkie autobusy działające na trasie 73, która biegnie pomiędzy Ropsten a Instytutem Karolinska w centrum Sztokholmu.

– „W coraz większej liczbie miast postrzega się zelektryfikowany transport autobusowy jako efektywne kosztowo rozwiązanie, mające na celu poprawę jakości powietrza oraz redukcję hałasu. Nasze rozwiązanie uatrakcyjnia podróż oraz ulepsza środowisko bez konieczności inwestowania dużych zasobów w nową infrastrukturę. W Sztokholmie mamy kolejną szansę zaprezentowania technologii hybryd elektrycznych w warunkach komercyjnych” – mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Elektryczne autobusy hybrydowe Volvo działają cicho i bezemisyjnie z użyciem odnawialnych źródeł energii elektrycznej na siedmiu z nieco powyżej ośmiu kilometrów trasy, a ładowanie akumulatorów zajmuje jedynie sześć minut na przystankach końcowych. Autobusy są dodatkowo wyposażone w niewielki silnik diesla, zasilany biopaliwem. W porównaniu z autobusami konwencjonalnymi, elektryczna hybryda zapewnia znaczne korzyści środowiskowe. Całkowite zużycie energii jest o 60 procent niższe (przy trasie autobusu o długości 10 kilometrów, w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla Euro 6).

Usługi z wykorzystaniem elektrycznych autobusów hybrydowych w Sztokholmie stanowią projekt demonstracyjny prowadzony wspólnie przez Volvo Buses, SL (Transport Publiczny w Sztokholmie) oraz dostawcę energii – Vattenfall. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach projektu ZeEUS (Miejski System Autobusowy „Zero Emisji”), w którym udział bierze ponad 40 firm oraz organizacji. Po wstępnym projekcie demonstracyjnym, który potrwa do końca 2016 roku, celem jest dalsze wykorzystywanie elektrycznych hybryd w warunkach komercyjnych.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!