Sposób montażu i demontażu piasty koła, może się różnić w zależności od marki naprawianego pojazdu. Wymianę łożyska FAG RIU, radzimy zlecić wyspecjalizowanemu serwisowi. Należy zawsze stosować się do zaleceń producenta pojazdu!
Etap 1: Zdemontować piastę koła zgodnie z instrukcją producenta pojazdu.
Etap 2: Oczyścić zwrotnicę koła i pozostawić przykrytą czystą szmatką do chwili ponownego montażu piasty.
Etap 3: Właściwym narzędziem (np. śrubokręt) zdemontować pierścień zabezpieczający.
Etap 4: Wybić z piasty odpowiednim narzędziem (np. wybijak) łożysko wewnętrzne i zewnętrzne.
Etap 5: Wyjąć oba łożyska wraz z pierścieniami uszczelniającymi.
Etap 6: Wycisnąć na prasie oba pierścienie.
Uwaga: Piasta musi leżeć prostopadle płasko pod prasą! Przekantowanie piasty podczas wyciskania może doprowadzić do jej uszkodzenia!
Etap 7: Oczyścić piastę i całkowicie usunąć resztki starego smaru.
Ważne: Przed zamontowaniem nowego kompaktowego łożyska naprawczego, piasta musi być oczyszczona z resztek smaru, kompletnie wysuszona i dokładnie sprawdzona pod kątem ewentualnych uszkodzeń.
Etap 8: Usunąć pierścień zabezpieczający w transporcie (strzałka) z nowego łożyska FAG RIU (jeśli występuje).
Ważne: Połówki łożysk są wstępnie zmontowane i wypełnione smarem. Nie wolno ich rozbierać ani wyjmować uszczelniacza (O-ring) ani pierścienia blokującego (strzałka).
Etap 9: Odpowiednio ustawić wewnętrzne kompaktowe łożysko naprawcze.
Ważne: Zwrócić uwagę na właściwą stronę! Kompaktowe łożysko naprawcze ma oznakowane strony. Napis „Inboard” (strona wewnętrzna) ma być na górze!
Etap 10: Założyć dostarczony w zestawie pierścień montażowy – max. nacisk 60 KN.
Ważne: Umieścić stalowy krążek pośredni (strzałka) pomiędzy prasą a pierścieniem montażowym. Nie wolno montować łożyska przy użyciu młotka!
Ważne: Po wciśnięciu łożyska sprawdzić ułożenie O-ringu (strzałka).
Etap 11: Odpowiednio ustawić zewnętrzne kompaktowe łożysko naprawcze.
Ważne: Zwrócić uwagę na właściwą stronę! Kompaktowe łożysko naprawcze ma oznakowane strony. Napis „Outboard” (strona zewnętrzna) ma być na górze! Sprawdzić ułożenie pierścienia uszczelniającego (strzałka).
Etap 12: Założyć dostarczony w zestawie pierścień montażowy – max. nacisk 60 kN.
Ważne: Umieścić stalowy krążek pośredni (strzałka) pomiędzy prasą a pierścieniem montażowym. Nie wolno montować łożyska przy użyciu młotka!
Etap 13: Wsunąć plastikowym klinem pierścień zabezpieczający.
Ważne: Pierścień zabezpieczający zaskakuje ze słyszalnym kliknięciem. Dopiero teraz obie połówki łożyska są ze sobą połączone.
Etap 14: Sprawdzić prawidłowe ułożenie pierścienia zabezpieczającego.
Ważne: Po prawidłowym montażu pierścień wsunięty jest w rowek, w którym może się swobodnie obracać.
Etap 15: Zamontować piastę zgodnie z instrukcją producenta pojazdu.
Ważne: Trzpień piasty musi być całkowicie oczyszczony i pokryty smarem montażowym.
Komentarze