W ciągu czterech lat Dachser zintegrował iberyjską spółkę zależną Azkar Group ze swoją europejską siecią drogową. Należące do niemieckiego operatora krajowe spółki transportowe z tej części kontynentu będą w przyszłości działały jako Dachser Hiszpania i Portugalia.
Informację tę ogłosili: CEO Bernhard Simon, COO Road Logistics Michael Schilling oraz Juan Antonio Quintana, Managing Director European Logistics Iberia podczas targów transport logistic w Monachium.
Wraz z rebrandingem kończy się proces integracji, który rozpoczął się w styczniu 2013 od przejęcia firmy Azkar przez Dachser. Przedsiębiorstwa te współpracowały ze sobą już od 2007 r., a rok później Dachser nabył 10% udziałów w swojej ówczesnej firmie partnerskiej działającej na terenie Hiszpanii.
– Oba przedsiębiorstwa od samego początku świetnie do siebie pasowały. Reprezentujemy te same wartości, mamy taką samą kulturę korporacyjną i wizję biznesu – wyjaśnia Bernhard Simon.
– Na takiej podstawie udało nam się szybko i płynnie przeprowadzić integrację. Ponadto od przejęcia rok po roku odnotowywaliśmy zyskowny wzrost na Półwyspie Iberyjskim. – dodaje.
Po przyłączeniu Azkar Dachser włączył istniejące jednostki organizacyjne w Hiszpanii i Portugalii do swojej europejskiej sieci drobnicowej. Podczas gdy w roku 2013 liczba dziennych kursów w ramach importu i eksportu wynosiła 70, dziś jest ich już 130, zaś wolumen przewożonych paczek z i do Europy wzrósł w tym okresie o 40%.
Michael Schilling wskazuje na korzyści wynikające z ujednoliconej europejskiej sieci drobnicowej:
– Tam, gdzie widnieje napis Dachser, tam kryje się również jakość i wszystkie wartości Dachser. Nasi klienci mogą być tego pewni. Jednolite procesy, procedury i zasady działania w ramach naszej sieci, a także zintegrowane systemy IT stanowią podstawę naszej niezawodności, bezpieczeństwa i jakości.
W barwach Dachser
Zwieńczeniem procesu integracji Azkar z Dachser będzie rebranding. W rezultacie spółki krajowe na Półwyspie Iberyjskim będą funkcjonowały jako Dachser Hiszpania i Portugalia.
– Taki był nasz cel, zaś impuls do tej zmiany pochodził od pracowników, kadry zarządzającej i klientów – podkreśla Juan Antonio Quintana. – Sieć Dachser stanowi podstawę naszego sukcesu. Teraz gramy w zupełnie innej lidze niż przed czterema laty i możemy wspierać naszych klientów w ich ogólnoświatowym wzroście. Dlatego konsekwentne i logiczne jest, że wykonujemy kolejny krok i będziemy działać na rynku pod marką Dachser.
Pięć oddziałów (w Barcelonie, Bilbao, Maladze, Porto i Walencji) zmieniło już swoją kolorystykę na niebiesko-żółte barwy, a następne pójdą w ich ślady do roku 2020. Spośród około 2000 ciężarówek wykorzystywanych w transporcie lokalnym, ponad 70% jeździ z logo firmy z Kempten.
– Nasze zjednoczenie pod marką Dachser przynosi korzyści pracownikom, a w szczególności klientom – konkluduje Bernhard Simon.
– Z tego powodu rozszerzając naszą sieć inwestujemy w miejsca pracy, poszczególne oddziały oraz integrację systemów i procesów. Na Półwyspie Iberyjskim otwieramy dziś nowy rozdział naszej wspólnej historii sukcesu.
Dachser na Półwyspie Iberyjskim
W Hiszpanii i Portugalii Dachser prowadzi aktywną działalność w ramach dywizji European Logistics (wcześniej Azkar Group) oraz Air & Sea Logistics (wcześniej Transunion), zatrudniając ponad 3350 pracowników w 87 lokalizacjach. Jeśli chodzi o dywizję Food Logistics, od początku 2016 Dachser współpracuje z partnerem Logifrío w ramach sieci European Food Network. Będąc jednym z kluczowych operatorów na Półwyspie Iberyjskim, Dachser zyskał w transporcie drogowym pozycję przedsiębiorstwa zorientowanego na eksport, oferującego kompleksowe usługi logistyczne.
Należą do nich przewozy drobnicowe i całopojazdowe, a także magazynowanie, usługi dodane oraz regionalne usługi kurierskie w systemie B2B. Nowych klientów firmy Dachser Hiszpania i Portugalia pozyskują w ramach European Logistics między innymi dzięki rozwiązaniom branżowym Dachser DIY-Logistics oraz Dachser Chem-Logistics. Dla klientów z branży chemicznej w roku 2016 stworzono w 48 oddziałach komórki organizacyjne ds. przewozu materiałów niebezpiecznych. Jedna z tych lokalizacji uzyskała już certyfikat SQAS.
W Hiszpanii i Portugalii organizacje zajmujące się przewozem towarów drogą powietrzną i morską, kierowane przez Federico Camañeza, Managing Director Air & Sea Logistics Southern Europe, mają oddziały w jedenastu lokalizacjach na dużych lotniskach i portach morskich, zapewniając połączenie z zagranicznymi rynkami. By w jak największym stopniu ułatwić transport międzykontynentalny, w 2017 roku otwarto tzw. gateway dla ładunków lotniczych w Madrycie.
W roku 2016 Dachser przetransportował na Półwyspie Iberyjskim około 20,5 mln przesyłek o wadze blisko 3 mln ton i osiągnął obroty w wysokości około 741 milionów euro. Operator oferuje swoim klientom w Hiszpanii i Portugalii magazyny o powierzchni 424 tys. mkw., które mogą pomieścić 362 tys. palet.
Komentarze