Firma XPO Logistics zainstaluje rozwiązania telematyczne oferowane przez Trimble w wybranych pojazdach ze swojej europejskiej floty. XPO Logistics zdecydowała się na ten krok po sukcesie programu pilotażowego obejmującego 100 pojazdów jej floty.
XPO Logistics jest jedną z firm świadczących usługi w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw. Dysponuje flotą obejmującą ponad 8 tys. pojazdów ciężarowych. XPO Logistics inwestuje w rozwiązania technologiczne, w tym umożliwiające zwiększenie wydajności i śledzenie towarów w całym łańcuchu dostaw. Na innowacje technologiczne przeznacza rocznie ok. 425 mln USD.
Ze względu na wymogi związane z usługami przewozów całopojazdowych świadczonymi przez XPO Logistics w Europie firma Trimble przygotowała cztery pakiety rozwiązań:
- komputer pokładowy bez monitora Truck4U,
- komputer pokładowy Truck4U i tablet FleetXPS na Androida z 8-calowym ekranem dotykowym oporowym,
- komputer pokładowy Truck4U i tablet FleetXPS na Androida ze skanerem dokumentów,
- aplikację FleetXPS na smartfony z systemem Android.
Firma Trimble zapewniła także wsparcie w zakresie zintegrowania komputerów pokładowych Truck4U z dotychczasową infrastrukturą informatyczną i narzędziami umożliwiającymi śledzenie przewozów stosowanymi przez XPO. Konsultanci i pracownicy techniczni firmy Trimble pomogli informatykom z XPO zintegrować stosowane aplikacje z platformami FleetWorks i FleetCockpit, oferowanymi przez Trimble w ramach usługi typu SaaS i służącymi do zarządzania flotą oraz aplikacjami logistycznymi dzięki wykorzystaniu otwartej architektury i możliwości korzystania z usług online. Dane generowane przez dotychczasowe rozwiązania informatyczne firmy XPO zostały zintegrowane z portalem Trimble, aby zapewnić użytkownikom możliwość nieprzerwanego korzystania z jednego systemu w trakcie stopniowej wymiany całej floty pojazdów XPO.
Komentarze