Volvo Trucks wprowadza na rynek kolejne pięć nowych rozwiązań, w tym m.in. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo dla pojazdów z podwójną osią przednią oraz osie przednie o zwiększonej nośności.
Pierwsza seria Volvo FMX została w roku 2013 gruntownie zmodernizowana poprzez wprowadzenie szeregu przełomowych rozwiązań, takich jak np. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo. W roku 2015 Volvo Trucks prezentuje nowy pakiet innowacji, opracowanych z myślą o dalszym zwiększeniu skuteczności i wydajności samochodów ciężarowych i kierowców pracujących w trudnych warunkach.
Oprócz niedawno zaprezentowanych rozwiązań, takich jak wzmocniony zderzak dla Volvo serii FH i pierwszy w branży automatyczny system kontroli trakcji dla Volvo FMX, dostępnych jest pięć kolejnych nowości: Aktywny Układ Kierowniczy Volvo dla pojazdów z podwójną przednią osią, podwójna oś przednia o większej nośności, pięcioosiowe samochody ciężarowe, 10×4 i 10×6, tylne zawieszenie pneumatyczne w połączeniu z przednią osią napędową, układ EBS dla hamulców bębnowych.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo dla pojazdów z podwójną przednią osią: Obecnie Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest również dostępny w samochodach ciężarowych z podwójną osią przednią – powszechnie wykorzystywanych w transporcie budowlanym. Ponieważ zazwyczaj pojazdy te przewożą szczególnie ciężkie ładunki lub zabudowy, zalety nowego rozwiązania są wyraźnie odczuwalne przez kierowcę. Poza znacznym zmniejszeniem siły wymaganej do poruszania kołem kierownicy, układ zapewnia automatyczny powrót kół do pozycji jazdy na wprost po wykonaniu skrętu, oszczędzając kierowcy wysiłku i czasu podczas manewrowania.
Podwójna oś przednia o większej nośności: Maksymalny technicznie dopuszczalny nacisk na podwójną oś przednią, stosowaną w samochodach ciężarowych Volvo o dużej ładowności, został zwiększony z 18 do 20 ton. Korzyścią dla klientów jest większa wydajność i elastyczność. Zwiększona nośność osi w sposób bezpośredni przekłada się na większą ładowność pojazdu, co jest szczególnie pożądane w transporcie materiałów budowlanych. Ponadto, w przypadku 4-osiowego samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej 32 ton pozwala na większą elastyczność rozmieszczenia ładunku, takiego jak np. żwir, na jego dość długiej przestrzeni ładunkowej. W rezultacie, załadunek pojazdu może trwać krócej, bez ryzyka przekroczenia dopuszczalnych nacisków na osie. Większa nośność osi przedniej poszerza także wybór możliwych do zamontowania żurawi lub innych urządzeń wywierających duży nacisk na przednią sekcję podwozia.
Pięcioosiowe samochody ciężarowe, 10×4 i 10×6: Na wielu rynkach panuje trend polegający na wykorzystywaniu zestawów drogowych o dopuszczalnej masie całkowitej zwiększonej do 50–76 ton. W celu zaspokojenia zapotrzebowania na podwyższoną ładowność w transporcie drogowym i budowlanym, Volvo Trucks wprowadza na rynek fabryczne pojazdy 5-osiowe. Wyposażone w podwójną oś przednią o nośności do 20 ton oraz potrójną oś tylną o nośności do 36 ton, pojazdy te zapewniają klientom zarówno większą ładowność, jak i większą elastyczność załadunku. Doskonale sprawdzają się również jako platforma nośna pompy do betonu lub żurawia o dużym udźwigu, w przypadku których wymagany jest równomierny rozkład nacisku pomiędzy osie. Dzięki ograniczeniu nacisku na poszczególne osie, wiele z tych pojazdów może samodzielnie poruszać się po drogach publicznych, co znacznie skraca czas dotarcia na miejsce pracy i zwiększa potencjał osiągania dochodu.
Tylne zawieszenie pneumatyczne w połączeniu z przednią osią napędową (Volvo FMX): Nowa możliwość stosowania pneumatycznego zawieszenia tylnej osi w pojeździe z przednią osią napędową pozwala cieszyć się najwyższym komfortem jazdy także w pojazdach z napędem na wszystkie koła. O ile zawieszenie mechaniczne jest skuteczne w przypadku największych obciążeń, zawieszenie pneumatyczne ma tę zaletę, że dopasowuje się do ciężaru ładunku. Rezultatem jest bardziej płynna jazda oraz mniejsze zużycie eksploatacyjne pojazdu, zmęczenie kierowcy i degradacja nawierzchni drogi. Mniejszy poziom wstrząsów – zwłaszcza podczas jazdy bez ładunku – pozwala kierowcy na utrzymywanie większych prędkości średnich na wyboistych drogach, a tym samym wykonanie większej liczby kursów w ciąg dnia. Poza większym komfortem, opracowane przez Volvo Trucks zawieszenie pneumatyczne oferuje co najmniej 300 mm prześwitu i zapewnia skuteczną ochronę wszystkich wrażliwych podzespołów podwozia.
Układ EBS dla hamulców bębnowych: Obecnie także klienci, którzy wybierają hamulce bębnowe, zwłaszcza w pojazdach przewidzianych do użytkowania w warunkach dużego zapylenia powietrza i na błotnistych podłożach, mogą korzystać z zalet elektronicznie sterowanego układu hamulcowego (EBS) Volvo. Sterowanie elektronicznie zapewnia dostęp do wielu inteligentnych funkcji, takich jak np. wspomaganie przy ruszaniu pod górę (Hill Start Aid). Dzięki zintegrowaniu funkcji sterowania hamulcem silnikowym i zwalniaczem, znanej jako hamowanie mieszane (Brake Blending), wzrasta również poziom bezpieczeństwa jazdy. Ponadto, hamulce bębnowe wzbogacone o układ EBS pozwalają na stosowanie Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo (nie dotyczy pojazdów z przednią osią napędową) oraz bardziej efektywnych algorytmów zmiany biegów, ponieważ niektóre sygnały z układu EBS są wykorzystywane także przez I-Shift.
Komentarze