W pierwszej połowie 2015 r. Scania osiągnęła udział w europejskim rynku na poziomie 17,2 proc. Od stycznia do lipca 2015 Scania zwiększyła swój udział w europejskim rynku ciężarówek z 15,3 proc.
Druga i trzeci generacja silników Euro 6 zebrała dobre opinie u użytkowników, równie dobrze wypadła w testach prasowych. Wzrost sprzedaży wynika również z zaangażowania firmy w nowych obszarach i wzmocnienia jej pozycji w nowych segmentach rynku.
– „Reakcja klientów wskazuje, że w pełni sprostaliśmy oczekiwaniom stawianym silnikom Euro 6. Popyt na głównych rynkach europejskich jest dobry.” – mówi Per Hallberg, prezes i dyrektor generalny firmy Scania.
W porównaniu z drugim kwartałem 2014 portfel zamówień wzrósł z 9 410 do 13 270, czyli o 41%.Niemniej w Rosji i Brazylii popyt utrzymuje się na niskim poziomie.
– „Brazylia cierpi z powodu spowolnienia ekonomicznego i słabszego wsparcia dla użytkowników zainteresowanych kupnem nowych ciężarówek. Rosyjska gospodarka również jest mało aktywna.” – wyjaśnia Hallberg.
W drugim kwartale 2015 liczba zamówień w Ameryce Łacińskiej spadła o 34% w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r., z 3960 do 2611 sztuk. W Eurazji, gdzie Rosja jest głównym graczem spadek sięgnął 4%, z 760 do 731 sztuk.
Ogółem, w drugim kwartale 2015 Scania przyjęła zamówienia na 19 823 pojazdy ciężarowe (20 987 w 2014 r.).
Komentarze