Pierwszy polski hybrydowy Canter trafia do Biedronki

19 października 2015, 14:55

Fuso Canter Eco Hybrid wjeżdża na polskie drogi. Pierwszym w kraju użytkownikiem tego ekologicznego pojazdu jest sieć sklepów Bierdonka. Pojazd ten jeździ po polskich drogach od 15 października.

Podczas uroczystości na terenie Targów Kielce, kluczyki tego wyjątkowego pojazdu przekazał Sławomir Kwiatkowski, Dyrektor Sprzedaży Flotowej Mercedes-Benz Trucks, na ręce Marcina Dopierały, Dyrektora Logistyki Jeronimo Martins Polska.

-„Bardzo się cieszymy, że pierwsza hybrydowa ciężarówka marki Fuso wyrusza na polskie drogi. Koncern Daimler jest pionierem nowoczesnych technologii w obszarze transportu, szczególnie jeśli chodzi o innowacyjne i efektywne napędy. Jeronimo Martins Polska to z kolei absolutny lider implementowania tych nowoczesnych rozwiązań w praktyce biznesowej. Dlatego miło nam, że to właśnie sieć Biedronka jako pierwsza przetestuje Fuso Canter Eco Hybrid. Jestem jednocześnie przekonany, że testy te wykażą pełnię korzyści, które z użytkowania właśnie tej ciężarówki, płyną nie tylko dla środowiska, ale i dla kieszeni klienta” – powiedział Sławomir Kwiatkowski, Dyrektor Sprzedaży Flotowej Mercedes-Benz Trucks.

– „Podstawą działań naszego zespołu transportu jest ustawiczne zmniejszanie odległości pokonywanej przez samochody między centrum dystrybucyjnym, a sklepami oraz stawianie na nowoczesne rozwiązania techniczne i regularne wymiany pojazdów na nowsze modele, zgodne z obowiązującymi normami europejskimi” – mówi Marcin Dopierała, Dyrektor Logistyki JMP. – „Średni wiek naszego pojazdu to niecałe 4 lata, a nasza flota wzbogaca się co roku o ponad 100 nowych ciężarówek. Pojawienie się pierwszego hybrydowego samochodu ciężarowego Fuso Canter Eco Hybrid to przykład innowacji szczególnie ważny w przypadku aglomeracji miejskich, gdzie dostosowanie pojazdu do miejsca realizacji dostaw ma wyjątkowe znaczenie.” – dodaje.

Przekazany Biedronce egzemplarz posiada dopuszczalną masę całkowitą 7,49 t. Nośność jego podwozia wynosi 4.845 kg, co w połączeniu z zabudową chłodniczą marki Schmitz o masie 1.942 kg, pozostawia niemal 3 tony ładowności.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!