Po raz pierwszy Volvo Buses zaprezentowało swój nowy elektryczny autobus w 12-metrowej wersji do produkcji seryjnej. Sprzedaż autobusu rozpocznie się w 2016 roku.
Na targach publicznego transportu, które odbyły się w tym roku w Mediolanie, Volvo Buses zaprezentowało jeden z elektrycznych autobusów koncepcyjnych, które od tego lata są częścią transportu miejskiego w Göteborgu. Natomiast na targach autobusowych w Kortrijk firma zaprezentowała nowy autobus elektryczny w wersji komercyjnej, który jest gotowy do wprowadzenia na rynek.
12-metrowy cichy i bezemisyjny autobus
Nowe Volvo 7900 Electric jest ciche i bezemisyjne, a także o około 80 procent bardziej wydajne energetycznie od porównywalnych autobusów z silnikiem diesla. Pojazd wyposażony jest w akumulatory litowo-jonowe, które ładują się przy każdym hamowaniu oraz dzięki źródłom zasilania dostępnym na przystankach końcowych. Ładowanie za pomocą źródła zasilania trwa od trzech do sześciu minut. Każda minuta ładowania pozwala na 5-10 minut jazdy. Autobus jest przeznaczony do jazdy na trasach o długości 10-20 kilometrów. Możliwość ładowania na końcowych przystankach pozwala na stworzenie infrastruktury autobusowej, która nie jest zależna od pojemności akumulatora. Dwuosiowy, 12-metrowy autobus posiada aluminiowe nadwozie, trzy pary drzwi, jest niskopodłogowy, a jego wnętrze jest jasne i przestronne.
Pojazdy, obsługa oraz infrastruktura ładowania
Elektryczny autobus Volvo 7900 Electric zostanie wprowadzony na rynek jako kompletne rozwiązanie, które obejmuje finansowanie, obsługę pojazdów oraz konserwację akumulatorów. Dzięki współpracy Volvo z firmami Siemens oraz ABB, infrastruktura ładowania jest również częścią tego kompleksowego rozwiązania. Wraz z lokalnymi partnerami Volvo oferuje również usługi serwisu. Inne rozwiązania, np. ustawienia prędkości, Zarządzanie Strefą (Zone Management) czy usługi zarządzania ruchem są opcjonalne.
Komentarze