W Monachium odbyły się największe na świecie Targi Budowlane i Górnicze Bauma. Wielton S.A. zaprezentował pięć pojazdów: naczepę specjalistyczną niskopodwoziową do przewozu maszyn budowlanych oraz pojazdy dedykowane branży budowlanej i kopalnianej.
Bauma to jedyne takie targi na świecie, które skupiają całą branżę maszyn budowlanych. Od lat organizowane są w Monachium. Powierzchnia wystawowa wynosi około 600 tys. m2. W trakcie tegorocznej edycji zanotowano ponad 580 tys. odwiedzających z 200 krajów. Wielton znalazł się w gronie 3423 wystawców i przedstawił pięć pojazdów: naczepę specjalistyczną niskopodwoziową do przewozu maszyn budowlanych oraz cztery pojazdy dedykowane branży budowlanej i kopalnianej.
Obecność wieluńskiego producenta na targach Bauma stanowiła doskonałą okazję do zaprezentowania pojazdów szerokiemu gronu klientów – w tym z Niemiec, gdzie w lutym br. Wielton otworzył spółkę handlową – Wielton GmbH. Jej celem jest sprzedaż produktów i zapewnienie opieki serwisowej Grupy na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Zdaniem wieluńskiego producenta rynek niemiecki ma przed sobą ogromny potencjał rozwoju. Jest największym rynkiem zbytu w Europie z roczną sprzedażą na poziomie 54 tys. sztuk. W perspektywie 3-5 lat Zarząd zakłada dynamiczny rozwój Grupy Wielton w tym regionie. Spółka jest obecna od 11 lat na rynku niemieckim poprzez sieć dilerską i z roku na rok powiększa wolumen sprzedaży swoich produktów.
W ofercie firmy znajduje się 65 typów produktów. Klientami Wieltonu są firmy transportowe, budowlane, produkcyjne, dystrybucyjne i rolnicze. Na targach Bauma Wielton zaprezentował pięć pojazdów: naczepę specjalistyczną niskopodwoziową do przewozu maszyn budowlanych oraz pojazdy dedykowane branży budowlanej i kopalnianej.
Do kategorii naczep specjalistycznych zaliczają się: naczepy i przyczepy niskopodwoziowe do przewozu maszyn i pojazdów oraz naczepy samowyładowcze z ruchomą podłogą, które mają wiele zastosowań z opcją łatwego załadunku i rozładunku. Umożliwia to system przesuwanych paneli podłogowych przenoszących załadunek w przód i tył naczepy.
Niskopodwoziowa naczepa do przewozu maszyn i pojazdów jest wyposażona w podłogę z systemem poszerzania i najazdy. Dodatkowo daje możliwość umieszczenia ładunku na balkonie z burtami i podłogą z wodoodpornej sklejki. Występuje w 2 wersjach: 3- i 4-osiowej.
Rodzina naczep wywrotek i zabudów wywrotek
Naczepy wywrotki, do których zalicza się naczepy ze skrzynią stalową, skrzynią aluminiową oraz typu half-pipe (stalowe i aluminiowe), posiadają bardzo wiele zastosowań w branży budowlanej i kopalnianej. Naczepy ze skrzynią stalową mogą przewozić np. ciężkie materiały budowlane, węgiel czy złom. Zabudowy wywrotkowe, dostosowane do podwozi producentów ciężarówek oraz przyczep, pozwalają na wykorzystanie samochodów ciężarowych oraz przyczep do transportu wszelkich materiałów sypkich, drobnicowych, asfaltu. Obecnie występują zabudowy trzech typów: square, scow-end, half-pipe.
Stalowa wywrotka HP Konisch to pojazd z najnowszej linii wywrotek Wieltonu – produkt trzeciej generacji. Zastosowano nowoczesną konstrukcję skrzyni typu half-pipe. Zabudowa wywrotka HP Konisch posiada te same właściwości, które zostały wykorzystane do stworzenia zabudowy wywrotki na podwoziu ciężarowym. Dużą zaletą jest niska masa własna pojazdu w porównaniu z zabudowami typu square.
Komentarze