Dziś większość firm budowlanych poszukuje uniwersalnych i wielofunkcyjnych rozwiązań, które pozwolą w krótkim czasie zmienić przeznaczenie pojazdu wykorzystując go w ciągu roku do różnego rodzaju transportu. Odpowiedzią na te potrzeby może być udoskonalona zabudowa trójstronna W3H. Jedna skrzynia może służyć do transportu najróżniejszych ładunków: materiałów sypkich, materiałów spaletyzowanych lub małogabarytowych maszyn budowlanych, a po odpowiednim wyposażeniu – nawet długich rur kanalizacyjnych.
Lewa burta hydrauliczna
Trójstronna zabudowa W3H z siłownikiem pod podłogą wyposażona jest w hydrauliczną lewą burtę. Burta opuszcza się płynnie w dół od pozycji pionowej do 180° w zależności od konfiguracji podwozia. Umożliwia to podjechanie wózkiem widłowym pod samą zabudowę i sprawny załadunek materiałów spaletyzowanych, np. kostki brukowej. Szerokość wewnętrzna skrzyni wynosi 2 410 mm. Rozwiązanie pozwala na załadownie dwóch palet obok siebie. Po podniesieniu skrzyni i otworzeniu burty do 90° możliwy jest precyzyjny wysyp ładunku na bok w pewnej odległości od pojazdu. Otworzenie burty na 90° bez jej podnoszenia pozwala na załadunek materiału prosto z rampy.
Prawa burta uchylna w górę i dół
Po otwarciu prawej burty na sam dół możliwe jest podjechanie pod wywrotkę wózkiem widłowym i załadowanie materiałów budowlanych na paletach. Ręcznie otwarcie ok. 300-kilogramowej burty umożliwia wspomaganie sprężynowe. Wystarczy zwolnić 2 dźwignie po bokach burty i pociągnąć ją na sam dół. Specjalna blokada zapobiega otwarciu w tej pozycji zamków dolnych, co mogłoby doprowadzić do niekontrolowanego upadku burty na ziemię. Wyładunek materiałów sypkich, np. piasku lub żwiru, odbywa się automatycznie po samym zwolnieniu zamków dolnych lub zwolnieniu zamków górnych i otwarciu burty na 90⁰.
Burta tylna
Tylna burta otwiera się automatycznie wraz z podniesieniem skrzyni w górę i zamyka przy opuszczaniu. W nowym rozwiązaniu zoptymalizowano system zamykania mechanicznego, poprawiając w ten sposób funkcjonalność i bezpieczeństwo. Szufla SNEEP umiejscowiona na tym samym poziomie co podłoga sprawia, że sypki materiał łatwo się zsypuje i nie zbiera w ewentualnym uskoku. Narażoną na uszkodzenia szuflę w razie potrzeby można zdemontować i wymienić na nową.
Lepsza szczelność skrzyni
Dzięki większej szczelności skrzyni możliwy jest transport nawet bardzo drobnych materiałów sypkich (nasiona maku lub rzepaku).
Plandeka rozwijana z ziemi
Przed rozwiewaniem, wymywaniem lub innym niekorzystnym działaniem warunków atmosferycznych ładunek najczęściej chroni tradycyjna rozwijana plandeka. Takie rozwiązanie wymaga jednak wspinania się na wywrotkę. Nowa plandeka rozwijana i zwijana z poziomu ziemi za pomocą wydłużonej korby poprawia komfort pracy kierowcy i zwiększa jego bezpieczeństwo, szczególnie podczas złych warunków pogodowych, np. zimą, gdy powierzchnia samochodu jest oblodzona. Obsługa plandeki z ziemi zajmuje także mniej czasu, co ma istotne znaczenie szczególnie przy częstym jej zwijaniu i rozwijaniu.
Komentarze