Siedmiotonowy IVECO Daily uzyskał tytuł „samochodu ciężarowego roku” (kategoria 6–16 ton) w tegorocznym plebiscycie Fleet News Awards, którego finał zorganizowano na terenie Toru Wyścigowego w Ascot w Wielkiej Brytanii.
Sięgając po drugą nagrodę roku w Wielkiej Brytanii, siedmiotonowy IVECO Daily tym razem musiał pokonać znacznie większą konkurencję o tytuł „samochodu ciężarowego roku” (Rigid Truck of the Year) Fleet News w kategorii 6–16 ton.
Doroczna gala plebiscytu Fleet News Awards odbyła się na terenie torów wyścigów konnych w Ascot. Po raz pierwszy połączono ją z plebiscytem Commercial Fleet Awards dla podkreślenia ogromnego zróżnicowania sektora flotowego.
– Ten siedmiotonowy model jest dostępny z różnymi wersjami zespołu napędowego, w tym z silnikami Diesla i zasilanymi CNG, oraz w wielu konfiguracjach nadwozia, co czyni z niego bezapelacyjnego zwycięzcę. Jest elastyczny, zwrotny i ma imponującą ładowność. Nic dziwnego, że siedmiotonowy Daily jest bardzo popularny wśród operatorów flotowych – oceniło Jury złożone z przedstawicieli czołowych animatorów rynku oraz zespołu redakcyjnego Fleet News.
Daily w siedmiotonowej wersji zajmuje wysoką pozycję w najbardziej kompleksowej pod względem dopuszczanej masy całkowitej ofercie pojazdów na rynku. Ładowność podwozia z kabiną zbudowanego na ramie z profili o przekroju C wynosi do 4900 kilogramów. Furgon o kubaturze od 16 do 19,6 m3 nadaje się do przewozu ładunków o dużych gabarytach i jest dobrą bazą do zabudowy lub adaptacji.
Siedmiotonowy Daily w wersji podwozie z kabiną jest dostępny także z kabiną załogową oraz zredukowaną, a także z rozstawami osi od 3450 do 5100 mm, odpowiednimi do nadwozi o długości prawie 7 m i szerokości ponad 2,5 m. Samochód jest napędzany 3‑litrowym turbodoładowanym dieslem F1C, którego poszczególne warianty rozwijają moc 160, 180 lub 210 KM i maksymalny moment obrotowy 470 Nm. Siedmiotonowy Daily jest dostępny również z silnikiem zasilanym sprężonym gazem ziemnym. Jednostka rozwija moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm, a jeżeli pojazd zatankowano biometanem, bilans emisji CO2 jest nawet o 95% niższy w porównaniu z olejem napędowym.
Sześciobiegowa przekładnia manualna jest łączona z silnikami o mocy 160 i 180 KM oraz silnikiem na CNG, natomiast cieszącą się uznaniem 8‑biegową przekładnię automatyczną IVECO HI‑MATIC można zamówić do 180- i 210‑konnego diesla oraz do wspomnianego silnika zasilanego CNG.
Komentarze