Na drodze do neutralności klimatycznej kolejny krok stawia Scania. Firma nawiązała współpracę z producentem tzw. zielonej stali. Firma H2 Green Steel ma zacząć produkcję ekologicznej stali w 2025 roku a pierwsze ciężarówki z tego materiału mają zacząć powstawać w 2027 roku.
Ambitne plany na eko-produkcję ciężarówek
Umowa jest ważnym elementem ambitnej strategii Scania mającej na celu wyeliminowanie przez firmę głównych źródeł emisji CO2 w swoim łańcuchu dostaw do 2030 r., obejmującej użycie w produkcji w 100% ekologicznej stali, 100% zielonych akumulatorów, 100% ekologicznego aluminium oraz 100% ekologicznego żeliwa.
Kolejnym ważnym działaniem Scania jest partnerstwo w ramach Koalicji First Movers, która zachęca firmy do zwiększania zakupów produktów niskoemisyjnych w obszarach trudnych do dekarbonizacji. Nowa umowa z H2 Green Steel pozwoli Scania na wywiązanie się ze zobowiązania wobec Koalicji, dotyczącego zakupu znacznych ilości zielonej stali. Do wyprodukowania pojazdu ciężarowego zużywa się około czterech ton stali – istnieje zatem znaczny potencjał pozytywnego wpływu na klimat wynikający z zastosowania zielonej stali.
– Dzięki temu zamówieniu od naszego partnera strategicznego – H2 Green Steel, konsekwentnie ograniczamy wpływ łańcucha dostaw Scania na klimat – mówi Anders Williamsson, wiceprezes wykonawczy, szef działu badań i rozwoju oraz zakupów w Scania.
– Scania wspierała nas od pierwszego dnia. Nie tylko pomagając w tworzeniu możliwości dla wykorzystania zielonej stali, ale także jako wczesny inwestor kapitału zalążkowego. Ich wsparcie i partnerstwo w tworzeniu propozycji wartości, znacznie przyczyniły się do nadania kształtu naszym strategiom wejścia na rynek. Scania to pionier w zakresie zrównoważonego rozwoju i jako pierwsza firma w swoim sektorze wyznaczyła cele środowiskowe oparte na naukowych podstawach, zgodnie z porozumieniem paryskim. Obecnie wszyscy nasi klienci, którzy myślą o przyszłości, robią to samo – mówi Mark Bula, dyrektor handlowy Boden Steel w H2 Green Steel.
Strategia i cele dekarbonizacji łańcucha dostaw obejmują początkowo produkcję Scania w Europie, ale będą stopniowo rozszerzane na produkcję w Chinach i Ameryce Łacińskiej.
Komentarze