Volvo Buses poszerza swoją ofertę modeli o nowy autobus przegubowy, wyposażony w technologię hybrydową. Hybrydowy autobus przegubowy Volvo 7900 pomieści 154 pasażerów oraz zapewni do 30 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu z obecnym modelem z silnikiem diesla.
Autobus Volvo 7900 Articulated Hybrid jest napędzany 5-litrowym silnikiem diesla o mocy 240 KM, spełniającym wymagania emisyjne zgodne z normą Euro 6 oraz generującym wyjątkowo niskie emisje. Autobus posiada również nowo zaprojektowany, wydajny system ogrzewania i wentylacji. Dzięki umiejscowieniu akumulatorów blisko osi centralnej, waga 18-metrowego autobusu jest równomiernie rozmieszczona, co umożliwia zwiększenie liczby pasażerów.
Zużycie paliwa mniejsze o 30 proc.
Podobnie jak w innych autobusach hybrydowych Volvo Buses, hybrydowy autobus przegubowy Volvo 7900 Articulated Hybrid jest wyposażony w hybrydowy, równoległy układ napędowy, w którym silnik diesla i silnik elektryczny mogą pracować równocześnie lub niezależnie. Na przystankach autobusowych pojazd pracuje na zasilaniu elektrycznym, cicho i przy zerowej emisji spalin. Energia powstała podczas hamowania akumuluje się w baterii, a następnie zostaje wykorzystana do generowania prądu dla silnika elektrycznego. Taka technologia zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin wpływające szkodliwie na środowisko do 30% w porównaniu do obecnego modelu z silnikiem diesla. Od 2010 r. Volvo sprzedało w 21 krajach ponad 1200 autobusów hybrydowych z takim samym hybrydowym układem napędowym.
Wszystkie Volvo hybrydowe
Od 2014 roku wszystkie autobusy jednopokładowe niskopodłogowe w ofercie Volvo na Europę będą autobusami hybrydowymi. Gama autobusów hybrydowych obejmuje zarówno niskopodłogowe autobusy Volvo 7900 Hybrid (4×2) oraz Volvo 7900 Articulated Hybrid, jak również autobus piętrowy Volvo B5LH Double-decker.
Komentarze