Jean-Claude Van Damme wykonuje szpagat, stojąc w rozkroku na lusterkach wstecznych dwóch Volvo FM, które poruszają się do tyłu. Wyczyn ten ma promować Aktywny Układ Kierowniczy Volvo.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo zwiększa precyzję kierowania i stabilność pojazdu. Jego podstawowym elementem jest silnik elektryczny sterowany sygnałami elektronicznymi z częstotliwością 2000 razy na sekundę.
– „Film doskonale ilustruje stateczność kierunkową, jaką zapewnia Aktywny Układ Kierowniczy Volvo” – wyjaśnia Jan-Inge Svensson, inżynier odpowiedzialny za rozwój oprogramowania w Volvo Trucks – „Precyzja utrzymywania toru jazdy jest tak dokonała, że możesz cofać idealnie po linii prostej na długim dystansie i to właśnie było nam potrzebne w tym filmie. Tor jazdy musiał być idealny” – aż do ostatniego centymetra.
Przy małej prędkości Aktywny Układ Kierowniczy Volvo zmniejsza siłę wymaganą na kole kierownicy niemal do zera i ułatwia manewrowanie pojazdem. Ponadto, silnik elektryczny automatycznie kompensuje zakłócenia przekazywane na koło kierownicy, będące skutkiem działania bocznego wiatru czy nierówności w nawierzchni drogi. W rezultacie, kierowca nie musi dokonywać ciągłych korekt toru jazdy. Jeżeli kierowca zwolni koło kierownicy, układ automatycznie ustawia je w pozycji wyjściowej, co jeszcze bardziej zmniejsza wysiłek kierowcy.
W poniższym filmie Aktywny Układ Kierowniczy Volvo umożliwia kierowcom obydwu samochodów ciężarowych utrzymywanie stałej odległości i prędkości podczas cofania.
– „Możliwości układu kierowniczego nie tylko pozwoliły nakręcić wspaniały film – są także niezwykle użyteczne dla kierowców samochodów ciężarowych, zwłaszcza w sytuacjach wymagających intensywnego operowania kołem kierownicy” – wyjaśnia Jan-Inge Svensson – „Na przykład, cofanie na ograniczonej przestrzeni lub na nierównym podłożu. Podczas cofania konwencjonalnym samochodem ciężarowym z przyczepą mały ruch kołem kierownicy może spowodować znaczną zmianę toru jazdy, a kierowca musi wkładać w manewrowanie sporo wysiłku. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo ułatwia utrzymywanie prostoliniowego toru jazdy i pozwala o wiele bardziej precyzyjnie kontrolować ruch samochodu ciężarowego.” – dodaje.
Jean-Claude Van Damme dowiaduje się, na czym będzie polegał film:
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
62.192.19.*, 14 listopada 2013, 11:11 0 0
Ciezarowki jada do przodu, film jedzie do tylu :-)
Odpowiedz
213.211.213.*, 14 listopada 2013, 14:33 0 0
genialne :)
Odpowiedz
178.36.215.*, 14 listopada 2013, 15:21 0 0
zastanawiam się czy Van Dammowi pokazali film z wcześniejszej prezentacji systemu hamowania ;-)
http://www.liveleak.com/view?i=06a_1273263788
Odpowiedz
178.43.188.*, 14 listopada 2013, 16:19 0 0
Czytałem artykuł już lata temu, że Van Damm nie wykonywał scen kaskaderskich tylko kaskader łudząco do niego podobny, o którym wywiad. Było to czasopismo dla aktywnych mężczyzn ale nie pamiętam już nazwy. Może ktoś to wykopie :).
Odpowiedz
46.170.167.*, 14 listopada 2013, 18:36 0 0
"Ciezarowki jada do przodu, film jedzie do tylu :-)" - troll
Odpowiedz
87.105.140.*, 14 listopada 2013, 18:39 0 0
"Ciezarowki jada do przodu, film jedzie do tylu :-)" gdyby tak było to poły koszuli były by dociskane do ciała a są podwiewana czyli z pewnością jadą do tyłu.
Odpowiedz
164.126.121.*, 14 listopada 2013, 20:19 0 0
Fejk... Van Damme ma inną szczękę :/
Odpowiedz
217.97.133.*, 15 listopada 2013, 11:24 0 0
lewa noga YO
Odpowiedz
217.97.133.*, 15 listopada 2013, 11:24 0 0
-stopa
Odpowiedz
194.107.18.*, 19 listopada 2013, 13:26 0 0
Genialny MARKETING VOLVO :)
Odpowiedz
85.193.246.*, 2 grudnia 2013, 14:52 0 0
Szacun dla Van Damme'a/dublera. Ale równie wielki szacun dla tych dwóch, którzy prowadzili te ciężarówki..
Odpowiedz
77.65.13.*, 27 lutego 2014, 14:14 0 0
nie sądzę aby van Damme wykorzystywał dublera , to z całą pewnością jego wyczyn!
Odpowiedz
91.216.213.*, 29 marca 2015, 15:52 0 0
Tez uważam - cały van damme
Odpowiedz