Dachser w tegorocznej stolicy piłki nożnej

10 lipca 2014, 16:15

Brazylia jest dziś miejscem, które obserwuje cały świat. Dachser jest tutaj obecny od 2007 roku, w którym stworzył spółkę joint venture z jedną z lokalnych firm. W 2008 roku operator przejął jej udziały i od tej pory firma działa pod szyldem Dachser.

– „Aby zapewnić klientom dotarcie do Brazylii, państwa o rozmiarach kontynentu, musieliśmy zainwestować w lokalne biura” – wyjaśnia Thomas Reuter, dyrektor zarządzający Dachser Air & Sea Logistics.

Dzięki oddziałom w Porto Alegre, Itajaí, Curitiba, São Paulo, Santos, Rio de Janeiro oraz Campinas, Dachser dociera do gęsto zaludnionych ośrodków gospodarczych na południu i południowym wschodzie kraju, podczas gdy północ i północny wschód obsługują biura w Manaus oraz Salvador de Bahía. Dodatkowo funkcjonują dwa biura operatora w największych towarowych portach lotniczych, które zostały w tym roku sprywatyzowane: Campinas/Campinas i Guarulhos/Sao Paulo.

– „Nasze plany na przyszłość to dalszy rozwój, w tym otwarcie nowego biura z Belo Horizonte” – mówi Thomas Reuter.

Poprzez realizację zintegrowanych usług transportowych obejmujących fracht morski i lotniczy, Dachser Brazylia regularnie generował roczny wzrost przychodów powyżej 10 procent. Od 2009 roku, kiedy zlecenia dla branży mięsnej były filarem eksportu Brazylii, sytuacja zmieniła się na korzyść realizacji usług dodatkowych związanych z importem, w tym szczególnie odprawy celnej.

– „Ostatnio osiągnęliśmy duży wzrost przesyłek dla branży motoryzacyjnej. Na poziomie lokalnym jesteśmy obecnie liderem w obsłudze tego segmentu” – podkreśla Angel Santana, dyrektor zarządzający Dachser Air & Sea Logistics w Brazylii.

Dachser realizuje obsługę celną we wszystkich najważniejszych portach i lotniskach na południu oraz południowym wschodzie Brazylii. – „Nie musimy oddawać w outsourcing tej najważniejszej z punktu widzenia procesu części łańcucha dostaw” – mówi Santana.

W obsłudze logistycznej globalnych łańcuchów dostaw najważniejsza jest sieć Dachser – czyli 471 oddziałów w 41 krajach.

– „Zazwyczaj operatorzy logistyczni – tak jest również w Brazylii – są zapraszani do składania ofert tylko wtedy, gdy posiadają własne oddziały w krajach, które są najważniejszymi rynkami dla klientów” – stwierdza Santana.

Dodatkowa przewaga konkurencyjna operatora to możliwość obsługi przesyłek od załadunku do rozładunku przez pracowników firmy, bez konieczności korzystania z podwykonawców. Najczęściej to odbiorca za granicą decyduje o wyborze operatora logistycznego.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!