W Europie wciąż nie ma jednolitych regulacji, dotyczących montażu opon zimowych w pojazdach użytkowych. Oznacza to brak obowiązku wymiany ogumienia na zimowe. Firma Continental uważa, że tylko taki typ opony, zapewnia bezpieczeństwo jazdy po drogach pokrytych śniegiem lub lodem.
Charakterystyka opon zimowych
Zdaniem przedstawicieli firmy Continental, standardowe opony do pojazdów użytkowych w warunkach zimowych często osiągają kres swoich możliwości. Pomimo obecności etykiety M+S, ich przydatność jest ograniczona na drogach pokrytych śniegiem lub lodem. Z oponami zimowymi samochody ciężarowe i autobusy mogą podróżować bezpieczniej i bardziej ekonomicznie.
W Europie wciąż nie ma jednolitych regulacji, dotyczących montażu opon zimowych w pojazdach użytkowych. Wymogi dotyczące opon ciężarowych na oś kierowaną, napędową i naczepę bardzo różnią się między sobą, dlatego firma Continental postanowiła zaprezentować zintegrowaną koncepcję opon zimowych na wszystkie osie. Bogate portfolio opon Continental do samochodów ciężarowych i autobusów opiera się na wieloletnim doświadczeniu i praktycznej wiedzy nabytej w krajach skandynawskich.
Dzięki konstrukcji i wzorowi bieżnika opony zimowe Continental spełniają wymogi dla poszczególnych osi. Warunki te, to m.in. konieczność zapewnienia optymalnego prowadzenia i utrzymywania kierunku na osi przedniej, najlepsza trakcja i siła hamowania na osi napędzanej oraz wysoki poziom przyczepności w zakrętach i podczas hamowania na osi naczepowej. Zastosowanie opon zimowych Continental na wszystkich osiach poprawia trakcję o nawet 40% w porównaniu ze standardowymi oponami. Co więcej, przy prędkości 50 km/h droga hamowania na śniegu skraca się o prawie 10 metrów.
Conti Scandinavia na wszystkie osie
Opona Conti Scandinavia na oś kierowaną charakteryzuje się połączeniem strukturalnego bieżnika z podłużnymi rowkami oraz mikrolameli. Efekt splatania się lameli zapewnia maksymalną przyczepność na mokrej drodze. Wersja na oś napędową wykorzystuje udoskonalony wzór bloków, który pozwala na zachowanie wysokiego poziomu przyczepności. Stabilna konstrukcji lameli z trójwymiarowymi blokami umożliwia zastosowanie bieżnika o głębokości do 22 milimetrów, zapewniając wysoką trwałość opony w warunkach zimowych. Linię Conti Scandinavia uzupełniają opony do naczep. Dodatkowe bieżniki zimowe radzą sobie z przenoszeniem sił powstających przy hamowaniu i pokonywaniu zakrętów na śliskiej nawierzchni drogi.
Nowe rozmiary opon ciężarowych Continental
Do 22.5-calowej opony do przewozów dalekobieżnych i dystrybucji Continental dołącza nowe rozmiary: 17.5 oraz 19.5 cala. Oznacza to, że Continental jest pierwszym producentem, który oferuje opony zimowe pojazdów o masie całkowitej do 12 ton lub powyżej w transporcie dystrybucyjnym. Warto wyróżnić oponę Continental HTW 2 SCANDINAVIA 445/45 R 19.5, zaprojektowaną specjalnie na potrzeby transportu ładunków o dużych gabarytach lub masie. Uzupełnia ona gamę nowoczesnych opon zimowych firmy Continental – jedną z najszerszych na rynku pojazdów użytkowych.
Opony do przewozów komercyjnych
W przypadku transportu osób, bezpiecznym wyborem, z punktu widzenia różnorodnych wymogów zimowej eksploatacji, jest linia Conti UrbanScandinavia oraz opona SCANDINAVIA HSW 2 Coach. Dzięki konstrukcji zawierającej liczne krawędzie i lamele opona Conti UrbanScandinavia HA3 jest uniwersalną oponą zimową do regularnego transportu osób. Kolejną propozycją Continental jest opona Conti UrbanScandinavia HD3 na oś napędową, oferująca najlepszą trakcję w regionach, w których występują intensywne opady śniegu.
Opona Continental SCANDINAVIA HSW 2 Coach może być montowana na wszystkich osiach. Dzięki swojemu wzorowi bieżnika z zamkniętymi żebrami i trójwymiarowym mikrolamelom HSW 2 Coach, przenosi na drogę siłę napędową oraz siły powstające podczas utrzymywania kierunku jazdy, zachowując przy tym niski poziom hałasu i doskonałą trakcję bez uszczerbku dla komfortu prowadzenia pojazdu.
Zobacz opony zimowe Continental do samochodów ciężarowych i autobusów
Komentarze