VW rośnie w Europie Zachodniej, słabnie w Ameryce

19 stycznia 2015, 10:58

Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał w Polsce 5 856 samochodów użytkowych, o 14,7 procent więcej niż w 2013 roku.
Na całym świecie sprzedaż w 2014 roku osiągnęła 444 900 pojazdów, o 2 proc. więcej, niż rok wcześniej. W ubiegłym roku w Europie Zachodniej nabywców znalazło o 6,5 proc. więcej pojazdów, niż w 2013.

Transporter znalazł w 2014 roku łącznie 168 600 nabywców, sprzedaż tego modelu wzrosła o 7,9 proc. Duży popyt na Transportera wymagał latem 2014 roku wprowadzenia w zakładzie w Hanowerze pracy na dodatkowe zmiany.

Caddy z wielkością sprzedaży 148 900 sztuk utrzymał swoją pozycję na rynku. Crafter z ilością 49 200 sprzedanych egzemplarzy odnotował wzrost o 11,6 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Sprzedaż Volkswagena Amaroka, przede wszystkim z powodu kryzysu gospodarczego w Ameryce Południowej, spadła o 12,2 proc., do 78 100 sztuk.

Dobry wynik w Polsce

W 2014 roku w Polsce roku zarejestrowano 5 856 użytkowych samochodów Volkswagena, o 14,7 proc. więcej niż w roku 2013. O 0,1 proc. zwiększył się także udział w rynku, który wyniósł 10,9 procent.

– „Miniony rok pod względem ilości zarejestrowanych samochodów, był najlepszym od lat dla marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Zanotowaliśmy wzrost rejestracji niemal wszystkich modeli. Transporter w swojej klasie jest zdecydowanym liderem, Caddy w swoim segmencie jest w ścisłej czołówce i skraca dystans do lidera, jego sprzedaż wzrosła o 30 procent. Jedyną fabryką produkującą Caddy na świecie jest poznańska fabryka, już niebawem wyłącznie w naszym kraju produkowany będzie także Crafter. Polska staje się coraz ważniejszym rynkiem dla marki, potwierdza to także fakt zorganizowania światowej premiery nowego Caddy w Poznaniu. Jeszcze nigdy, żaden z samochodów należących do grupy Volkswagena nie miał światowej premiery w Polsce” – powiedział Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce.

Największą popularnością wśród samochodów użytkowych Volkswagena w naszym kraju w 2014 roku cieszyło się Caddy, którego zarejestrowano 2 892 szt. (+29,8 procent). Na kolejnych miejscach znajdują się Transporter z liczbą 1 778 szt. (+17,0 procent), Crafter z wynikiem 849 szt. (+8,0 procent) oraz Amarok z 337 szt. (-40,9 procent).

Dobre wyniki na największych rynkach

– „Szczególnie w ważnym i przynoszącym duże dochody regionie Europy Zachodniej udało nam się zwiększyć wielkość sprzedaży” – powiedział Bram Schot, Członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe – „Wyniki te stanowią dobry fundament dla wprowadzenia na rynek nowych modeli. Jesteśmy zatem dobrze przygotowani na wyzwania nadchodzących miesięcy. Możemy bez obaw rozpocząć nowy rok, mimo iż mocna konkurencja i trudna sytuacja gospodarcza w Brazylii, Argentynie i Rosji będą w 2015 roku sporym wyzwaniem” – dodał.

W Europie Zachodniej Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał 292 000 lekkich pojazdów użytkowych serii T5, Caddy, Amarok i Crafter (+6,5 proc.). Do wzrostu sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem przyczyniły się przede wszystkim rynki w Wielkiej Brytanii (+11,8 proc.), Francji (+10,3 proc.), Holandii (+7,6 proc.) i w Niemczech (+4,6 proc.) oraz poprawa sytuacji w Hiszpanii (+32,5 proc.). W Meksyku na użytkowego Volkswagena zdecydowało się ponad 6 000 klientów, co oznacza wzrost o 39,1 proc. Na ten dobry wynik miał wpływ przede wszystkim Volkswagen Amarok oraz wprowadzenie na rynek Volkswagena Caddy.

W Ameryce Południowej sprzedaż pojazdów użytkowych i pickupów marki Volkswagen Samochody Użytkowe spadła o 46,5 procent do 40 900 sztuk. Wynika to z zakończenia produkcji T2 w Brazylii, którego w 2014 roku sprzedanych zostało ostatnich 1 700 sztuk (w 2013 sprzedaż wyniosła 26 400).

W Europie Wschodniej Volkswagen Samochody Użytkowe odnotował spadek sprzedaży o 6,1 procent do 37 700 pojazdów. Istotnym czynnikiem powodującym spadek była sytuacja w Rosji, gdzie sprzedaż obniżyła się o 20,8 procent, do 12 600 sztuk.

W Afryce i na Bliskim Wschodzie sprzedaż samochodów utrzymywała się na stabilnym poziomie, odpowiednio 19 800 (-1,7 proc.) i 27 400 sztuk (+1,7 proc.). W regionie Azji i Pacyfiku wielkość sprzedaży wzrosła do 22 700 pojazdów (+12,7 proc.).
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!