Kögel przedstawia nową generację naczepy Kögel Mega Lightplus. Dzięki szerokiej gamie wyposażenia i niewielkiej masie własnej Kögel Mega Lightplus można dostosować do wymagań różnych ładunków.
Kögel Mega Lightplus umożliwia łączenie środków optymalizujących objętość i ładowność, a także gamę indywidualnych opcji wyposażenia. Stosunkowo niewielka masa własna przyczepy oszczędza paliwo, a tym samym zapewnia redukcję emisji CO2.
W wyposażeniu podstawowym naczepa Kögel Mega Lightplus waży 5400 kg, przez co jest o około 700 kg lżejsza niż standardowa naczepa Mega. Dzięki specjalnemu wyposażeniu, jak np. aluminiowe felgi, lekkie opony i aluminiowe zbiorniki powietrza, można bardziej obniżyć wagę. Pozwala to zaoszczędzić ponad 200 kg wagi. Podwozie o lekkiej konstrukcji stalowej z niską szyjką ramy wynoszącą 90 mm zapewnia maksymalną użytkową wysokość wnętrza i dużą objętość.
Ciężar ładunku jest optymalnie rozłożony na powierzchni ładunkowej dzięki stali drobnoziarnistej i wzmacniającym dźwigarom poprzecznym. Lekka naczepa ma zoptymalizowany profil ramy zewnętrznej i ulepszone nadwozie.
Ściana przednia, przednie kłonice narożne, tylne kłonice narożne oraz tylny portal drzwiowy w ramach wyposażenia podstawowego są wykonane z aluminium. Dodatkowe aluminiowe pałąki dachowe pozwalają zmniejszyć wagę naczepy. Standardowy dach podnoszony sprawia, że załadunek boczny jest prosty. Bez problemu można również załadować trzy koszopalety umieszczone jedna na drugiej. Kolejnym rozwiązaniem jest pas dachowy w kształcie litery L, który umożliwia uzyskanie wysokości załadunku trzech metrów na całej długości, nawet przy pełnym załadunku palet na szerokość. Kieszenie na listwy wsuwane na przednich i tylnych kłonicach narożnych są z nimi zintegrowane. Wszystkie kieszenie na listwy mogą być również dowolnie rozmieszczane pod względem wysokości.
Komentarze