Volvo FH16 kontra 20 przyczep i 750 ton

, 12 kwietnia 2016, 10:41

Volvo pokazało, jak skrzynia biegów I-Shift z biegami pełzającymi radzi sobie z ładunkiem o masie 750 ton, rozłożonym na 20 naczepach. Za kierownicą FH16 zasiadł najsilniejszy człowiek na świecie, Magnus Samuelsson.

Na terenie portu w Goeteborgu, w Szwecji, zestawiono pociąg drogowy o długości 300 m, składający się z 20 przyczep załadowanych łącznie 40 kontenerami wypełnionymi częściami zamiennymi Volvo. Całość, wraz z ciągnikiem siodłowym Volvo FH16 waży 750 ton. Zadanie: ruszyć całym zestawem z miejsca i przejechać dystans 100 m.

– I-Shift z biegami pełzającymi zapewnia wyjątkowo dużą siłę napędową przy ruszaniu z miejsca – niedostępną w jakimkolwiek innym samochodzie ciężarowym produkowanym seryjnie. Biegi pełzające umożliwiają transport naprawdę dużych, wysoce ponadnormatywnych ciężarów, ruszanie z miejsca w trudnym terenie i jazdę z wyjątkowo małymi prędkościami, rzędu 0,5 km/h. Do transportu szczególnie ciężkich ładunków zwykle wykorzystuje się samochody ciężarowe specjalnie przystosowywane do tego celu. My zaś użyliśmy w teście Volvo FH16 pochodzące prosto z fabryki – mówi Peter Hardin, menedżer produktu ds. FM i FMX w Volvo Trucks.

– Mało jest rzeczy, które dawałyby tak ogromne poczucie walki i pokonania własnych ograniczeń. W życiu stawałem przed wieloma trudnymi wyzwaniami, ale to jest zdecydowanie najcięższe. – mówi Magnus Samuelsson.

Ładunek ciągnięty przez Volvo FH16:

  • 57 samochodom ciężarowym Volvo FH16
  • 350 samochodom osobowym Volvo XC90
  • 150 dorosłym słoniom
  • 4 samolotom Boeing 747 „Jumbo Jet”
  • Nieco ponad 4,5 turbinom wiatrowym

Zanim przeprowadzono próbę, podjęto szereg środków ostrożności. Sprawdzono sprzęgi pomiędzy 20 przyczepami oraz wyregulowano ciśnienie w każdej z 204 opon. Na przyczepy załadowano 40 kontenerów, ustawiając je w stosach pod dwa. W celu zapewnienia odpowiedniej siły tarcia między oponami, a podłożem, ponad osiami napędowymi umieszczono ładunek o masie 40 ton.

 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

zz, 13 kwietnia 2016, 20:17 0 0

lipa rowerem to byłoby coś

Odpowiedz

aa, 13 kwietnia 2016, 21:48 0 0

Ciekawe ilu imigrantów by się tam zmiesciło

Odpowiedz