Tysięczny trolejbus marki Solaris trafił do eksploatacji. Jubileuszowym pojazdem jest Trollino 18 MetroStyle dla firmy Salzburg AG.
Austriacki przewoźnik od lat inwestuje w najbardziej innowacyjne i ekologiczne rozwiązania dla transportu publicznego. Trollino o numerze 1000 jest jednym z 12 trolejbusów, które w bieżącym roku wzbogacą flotę tej firmy. Początek współpracy pomiędzy Solarisem a Salzburgiem sięga roku 2009. Obecnie liczba dostarczonych „jamników z szelkami” wynosi 29. Wśród nich są pierwsze na świecie trolejbusy z pakietem designerskim MetroStyle, który nawiązuje do konstrukcji szynowych polskiego producenta. Również najnowsze pojazdy będą wykonane we wspomnianej wersji.
– „Trudno o lepszą referencję niż bycie dostawcą trolejbusów dla Salzburga. Jestem bardzo dumny z wieloletniej i pomyślnej współpracy pomiędzy naszymi firmami. To właśnie Salzburg był pierwszym miastem, w którym pojawiły się Solarisy Trollino w nowatorskim designie MetroStyle.” – powiedział Zbigniew Palenica, Członek Zarządu firmy Solaris Bus & Coach S.A.
Całkowicie niskopodłogowy Solaris Trollino 18 MetroStyle napędzany jest silnikiem trakcyjnym o mocy 250 kW. W sytuacji awaryjnej, gdy zabraknie zasilania, dalszą jazdę pojazdu umożliwi agregat prądotwórczy o mocy 50 kW. Klimatyzowaną przestrzeń pasażerską monitorują 4 kamery, w tym dwie szerokokątne. Dodatkowa kamera zamontowana jest na dachu i dla zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa na bieżąco przekazuje, wyświetlany na monitorach, obraz pantografów. Osprzęt elektryczny dostarczyła firma Cegelec.
Trollino o numerze produkcyjnym 1000 będzie jeździć w mieście Mozarta wraz z innymi trolejbusami marki Solaris. Z kolei model o numerze 1001 kursuje po polskich drogach. Prezentacja nowego trolejbusu była okazją do przypomnienia pierwszego egzemplarza zakupionego przez PKT Gdynia w 2001 roku, który to nadal z powodzeniem wozi pasażerów. Blisko 15-letnia współpraca zaowocowała dostawami obejmującymi łącznie 54 trolejbusów Solarisa w wersji 12-metrowej.
Komentarze