Nowa opona zimowa Hankook na oś napędową

, 6 lipca 2015, 15:44

Firma Hankook poszerza serię opon SmartControl do pojazdów ciężarowych o nowy model zimowy – SmartControl DW07. Nowy wzór bieżnika opracowany pod kątem osi napędowej umożliwił producentowi wprowadzenie na rynek produktu, który został dostosowany do eksploatacji w trudnych warunkach zimowych. Symbol płatka śniegu (3PMSF) świadczy o wysokich osiągach opony w zimie, zapewniających mobilność floty pojazdów ciężarowych także w mroźną pogodę i na zaśnieżonych drogach.

W porównaniu z poprzednimi modelami opona ta zapewnia do 25% większą przyczepność na śniegu oraz do 13% większy przebieg w warunkach zimowych. Nowy model zimowy przeznaczony na oś napędową jest już dostępny w trzech głównych rozmiarach 315/80 R 22.5, 315/70 R 22.5, 295/80 R 22.5, a kolejne wkrótce trafią do oferty.

Konstrukcję bieżnika i skład mieszanki modelu SmartControl DW07 zaprojektowano i zoptymalizowano tak, aby opona ta mogła sprostać wymagającym warunkom zimowym, zwłaszcza podczas jazdy w krajach Europy Północnej oraz w górach.

Wzór bieżnika opony SmartControl DW07 również opracowano pod kątem osiągów w warunkach zimowych i bezpieczeństwa na zaśnieżonych drogach. Nową oponę wyposażono w szerszy o 8% bieżnik, zwiększając powierzchnię styku z podłożem, a tym samym poprawiając przyczepność i charakterystykę prowadzenia. Wzór bieżnika z pięcioma głównymi rowkami odprowadzającymi wodę dodatkowo zwiększa odporność opony na aquaplaning. Z kolei gęsto rozmieszczone, trójwymiarowe lamele spełniają dwa ważne zadania – po pierwsze, zapewniają równomierne zużycie bieżnika, a tym samym długą żywotność opon. Efekt ten wzmacnia układ bloków bieżnika, zaprojektowany pod kątem amortyzacji wstrząsów. Po drugie – w połączeniu z wyjątkowym, półotwartym barkiem opony SmartControl DW07 – lamele gwarantują lepszą przyczepność na oblodzonych i zaśnieżonych drogach. Postrzępione krawędzie bloków bieżnika sprawiają, że opona znakomicie trzyma się nawierzchni, co dodatkowo zwiększa przyczepność i skuteczność hamowania.

W nowej oponie zimowej firmy Hankook zastosowano specjalnie opracowaną mieszankę. Została ona zoptymalizowana pod kątem trudnych warunków zimowych, dzięki czemu zachowuje sprężystość w niskich temperaturach i sprawia, że opona jest bardzo odporna na zimno, co zapewnia wysoką skuteczność hamowania nawet w bardzo niskiej temperaturze. W tej zimowej oponie do pojazdów ciężarowych zastosowanie znalazła również opracowana przez firmę Hankook sprawdzona technologia Stiffness Control Contour (SCCT). Zapewnia ona równomierny rozkład ciśnienia w oponie, minimalizując w ten sposób deformację profilu osnowy. W ten sposób zwiększa nie tylko trwałość opony, lecz także możliwość jej ponownego bieżnikowania.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!