W ramach pilotażowego projektu, realizowanego przez Grupę BMW i Grupę SCHERM, na drogi Monachium wyjechał 40-tonowy elektryczny ciągnik siodłowy, wyposażony w opony trzeciej generacji z serii Conti EcoPlus i Conti Hybrid oraz zintegrowany system monitorowania ciśnienia ContiPressureCheck.
W ramach tego projektu, mającego na celu promowanie przyjaznych dla środowiska samochodów ciężarowych, Continental wyposażył ciągnik siodłowy Terberg YT202-EV w komplet opon z zoptymalizowanym oporem toczenia i o przedłużonej żywotności. Na osi skrętnej zamontowano model Conti EcoPlus HS3 w rozmiarze 355/50 R22.5, który zapewnia zoptymalizowany opór toczenia. Dopełnieniem są zamontowane na osi prowadzącej opony Conti EcoPlus HD3 w rozmiarze 295/55 R22.5. W naczepie elektrycznej ciężarówki zamontowano opony do naczep Conti Hybrid HT3 w rozmiarze 445/45 R19.5, które zapewniają niski opór toczenia i przedłużoną żywotność.
Dzięki całkowicie elektrycznemu napędowi, ta przyjazna środowisku ciężarówka, porusza się po drogach praktycznie bezszelestnie. Dopuszczona do ruchu e-ciężarówka, która ma utorować drogę dla większego wykorzystania pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym w transporcie towarów, została oficjalnie zaprezentowana w lipcu przez Panią Ilse Aigner, Minister ds. Gospodarki i Mediów, Energii i Technologii Wolnego Kraju Bawarii. Od początku lipca w pełni elektryczna ciężarówka pokonywała dystans pomiędzy centrum logistycznym firmy SCHERM i jednym z zakładów BMW kilka razy dziennie, dostarczając części zamienne do pojazdów, takie jak amortyzatory, sprężyny oraz przekładnie kierownicze.
Ogumienie Conti Hybrid HT3 R19.5 zamontowane na testowym elektrycznym ciągniku siodłowym zostało opracowane specjalnie z myślą o mieszanej eksploatacji na regionalnych drogach i autostradach. Dzięki przedłużonej żywotności opony te doskonale sprawdzają się przy częstym zatrzymywaniu i ruszaniu w warunkach miejskich, jak również podczas skręcania na wąskich drogach w obszarach zabudowanych. Opona, która charakteryzuje się także zoptymalizowanym oporem toczenia, otrzymała unijną etykietę „B” w kategorii zużycia paliwa.
Dla zapewnienia ekonomicznej i wydajnej jazdy e-ciężarówki niezbędne jest także właściwe ciśnienie w oponach. Zamontowany w pojeździe system monitorowania ciśnienia ContiPressureCheck kontroluje poziom ciśnienia w oponach elektrycznej ciężarówki w czasie rzeczywistym i na bieżąco wysyła do komputera pokładowego dane dotyczące ciśnienia i temperatury wszystkich opon. Zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponie może mieć negatywny wpływ na stan osnowy opony. Jeśli jednak ciśnienie w oponie jest utrzymywane na właściwym poziomie, to w przypadku nadmiernego zużycia bieżnika opona może być z powodzeniem i bezpiecznie bieżnikowana. Ponadto ContiPressureCheck zmniejsza ślad węglowy firm transportowych i przyczynia się do promowania przyjaznego środowisku naturalnemu zrównoważonego transportu towarów.
Komentarze