Nowe opony w serii Conti Hybrid

, 19 sierpnia 2015, 9:06

Continental poszerzył swoją ofertę o nową rodzinę opon dla segmentu naczep typu mega. Opony dostępne w rozmiarach 435/50 R 19.5 i 445/45 R 19.5 mają zapewnić oszczędności paliwa w transporcie regionalnym i długodystansowym.

Conti_Hybrid_HT3Na zwiększenie maksymalnych przebiegów opon mają wpływ zmniejszony o 15 procent opór toczenia, ulepszony wzór bieżnika czy możliwość jego bieżnikowania.

W transporcie ładunków ciężkich kwestią kluczową jest optymalne wykorzystanie każdego metra sześciennego dostępnej przestrzeni ładunkowej. Nowa linia opon dla segmentu naczep typu mega umożliwia maksymalne wykorzystanie czterometrowego limitu wysokości samochodu obowiązującego w Europie.

Opona Conti Hybrid HT3 435/50 R 19.5 jest najnowszą ofertą w gamie produktów Continental. Nowe opony do naczep, dostępne w rozmiarach 435/50 R 19.5 i 445/45 R 19.5, charakteryzują się wysokim współczynnikiem obciążenia oraz zmaksymalizowanym przebiegiem, połączonym ze zmniejszoną średnicą opony. Podobnie do porównywalnego rozmiaru opon 22.5” nowe ogumienie Conti Hybrid 435/50 R 19.5 oraz Conti Hybrid HT3 445/45 R 19.5 wytrzymuje obciążenie na oś do 9 ton. Jednocześnie umożliwiają maksymalne wykorzystanie wewnętrznej trzymetrowej wysokości załadunku zastosowanej w naczepach typu mega. Dzięki zoptymalizowanemu konturowi opony oraz równemu rozkładowi sił nacisku, nowe opony naczepowe zużywają się w sposób równomierny, co z kolei przekłada się na ich wydłużoną żywotność.

Projektanci inżynierowi zmniejszyli opór toczenia nowej opony naczepowej o 15% w stosunku do jej poprzedniczki. Dzięki temu opony w obu rozmiarach zakwalifikowano do klasy „B”  w zakresie zużycia paliwa według unijnych norm etykietowania opon. Zastosowanie opon Conti Hybrid HT3 435/50 R 19.5 i Conti Hybrid HT3 445/45 R 19.5 umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa zarówno w transporcie regionalnym, jak i długodystansowym.

Nowy kontur opony i wzór bieżnika nadają oponie wytrzymałość, zwłaszcza  w obszarze barku opony.  Dzięki tym cechom, a także grubszej warstwie gumy pod bieżnikiem („Plus Volume Pattern”), opony z tej serii charakteryzują się dłuższą żywotnością przy równomiernym zużyciu bieżnika. Optymalizowany wzór wewnętrznych rowków bieżnika zapobiega uwięzieniu kamieni i drobin piasku. Bieżnik po stronie barkowej jest szczególnie wytrzymały, co dodatkowo zwiększa żywotność opony.

Podobnie jak wszystkie opony z rodziny Conti Hybrid, oba typy nowych opon naczepowych współpracują z rozwiązaniami ContiLifeCycle. Specjalne wskaźniki umieszczone po bokach bieżnika pokazują głębokość bieżnikowania. Ponadto, zastosowana w karkasie opony Conti Hybrid HT3 435/50 R 19.5 i Conti Hybrid HT3 445/45 R 19.5 technologia AirKeep zmniejsza opory toczenia spowodowane deformacjami wynikającymi z utraty ciśnienia w oponach. Stopka ze wzmocnieniem stalowym oraz nowe sztywniejsze opasanie optymalizują proces bieżnikowania opon.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!