40 proc. więcej trakcji na oponach zimowych

, 24 września 2015, 11:43

Dzięki lepszej o nawet 40% trakcji na lodzie i śniegu, stosowanie opon zimowych na wszystkich osiach pozwala na skrócenie drogi hamowania na śniegu o prawie 10 metrów, przy prędkości 50 km/h.

W wielu krajach w Europie opony oznaczone symbolem M+S (błoto i śnieg) na osi napędowej są prawnie wymagane do jazdy w okresie zimowym. Choć temperatury nie skłaniają jeszcze do myślenia o zimie, warto już teraz przygotować flotę do nadchodzącego sezonu zimowego.

Winter_Tires_Portfolio_72dpi

Opony zimowe Continental przewyższą założenia homologacji M+S i spełniają wszystkie normy symbolu płatka śniegu na tle gór (3PMSF). Aby opona otrzymała oznaczenie 3PMSF musi przejść standardowy test praktyczny określony w dyrektywie ECE nr 117.02 oraz wykazać się przydatnością do użytku zimowego na zaśnieżonych drogach w teście porównawczym hamowania i trakcji.

Przeprowadzone przez Continental testy porównawcze trakcji na tle standardowych opon pokazują wyraźnie, że jeśli zamontujemy zimowe opony Continental na wszystkich osiach, droga hamowania na śniegu przy prędkości 50 km/h skróci się o prawie 10 metrów.

Zimówki Continental dla ciężarówek

W gamie opon zimowych Continental Scandinavia znajdziemy ogumienie dla samochodów ciężarowych używanych zarówno w ruchu dystrybucyjnym (rozmiary 17,5 i 19,5 cala), jak i w transporcie dalekobieżnym (rozmiar 22,5 cala). Ofertę dopełniają opona naczepowa HTW 2 SCANDINAVIA w rozmiarze 445/45 R19.5 oraz specjalna opona zimowa do naczep klasy megaliner reprezentujących ważny segment transportu ładunków wielkogabarytowych i ciężkich.

Opony zimowe Continental do autobusów

Dopełnieniem zimowej oferty są nowe opony zaprojektowane do przewozu pasażerów: Conti UrbanScandinavia i HSW 2 Coach. Dzięki swojej konstrukcji z licznymi krawędziami chwytającymi i lamelami Conti UrbanScandinavia HA3 jest uniwersalną oponą zimową, a Conti UrbanScandinavia HD3 to specjalna opona zimowa dedykowana na oś napędową, oferująca najlepszą trakcję w regionach o obfitych opadach śniegu. Dzięki wzorowi bieżnika z zamkniętym żebrowaniem i mikrolamelom 3D opona Continental HSW 2 Coach do autokarów bezpiecznie oraz cicho przekazuje napęd i siły poprzeczne na drogę. Może być wykorzystywana, jako uniwersalna opona na wszystkie osie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!