Na nadchodzących targach Busworld 2015, które odbędą się w dniach 16 – 21 października, w belgijskim mieście Kortrijk, Webasto zaprezentuje swój nowy dachowy klimatyzator Cool Top RTC dla małych i średnich autobusów.
Po raz pierwszy Webasto dostarczy rozwiązania klimatyzacyjne z możliwością chłodzenia do 30 kW, które są dopasowane dla autobusów midi. W hali 5, na stoisku 507, firma przedstawi także nowe modele Thermo Top i elektryczny ogrzewacz wysokowoltowy (High-Voltage Heater).
Klimatyzatory Webasto zapewniają optymalną temperaturę wewnątrz pojazdu – nawet podczas podróży w gorącym klimacie. Do tej pory największą moc z systemów dachowych miał klimatyzator Santana L/XL z możliwością chłodzenia do 18 kW zaprojektowany dla małych i średnich autobusów z maksymalnie 35 miejscami siedzącymi. Z nowymi modelami Cool Top RTC 250, 300 i 360, Webasto znacząco poszerzyło ofertę dla większych pojazdów. Mają one zdolność chłodzenia do 36 kW z opcją ogrzewania do 35 kW. Wysoka efektywność systemu została osiągnięta dzięki wykorzystaniu nowoczesnych komponentów takich jak indywidualnie przełączany wentylator skraplaczy. Dodatkowe dmuchawy zapewniają odpowiedni dopływ świeżego powietrza podczas podróży. Wiele funkcji diagnostycznych, między innymi bezpośredni dostęp do przewodów chłodzących i filtrów, oddzielne dojście do każdego wentylatora pomocne przy czyszczeniu skraplaczy sprawiają, że modele Cool Top RTC są najłatwiejsze w obsłudze w swojej klasie.
Modele Cool Top RTC są kompatybilne z 24-woltowym zasilaczem pokładowym oraz mogą łatwo i nisko kosztowo zostać zamontowane na dachu pojazdu. Prezentowane systemy dachowe będą dostępne na globalnym rynku od 2016 roku.
Webasto rozwinęło Thermo Pro 90 z możliwością ogrzewania do 9,1 kW dla minibusów. Jest to możliwe dzięki funkcji Arctic Start oraz stopniowej kontroli ogrzewania, które działają nawet w ekstremalnych warunkach. Niskie zużycie paliwa i energii powodują zmniejszenie kosztów użytkowania. W Kortrijk premierę będzie miał prototyp Thermo Top Pro 120/150, ogrzewacz nowej generacji z mocą podgrzewania od 12 do 15 kW. Premiera rynkowa jest zaplanowana na 2017 rok. Oba rozwiązania są przeznaczone dla małych i średnich autobusów.
Webasto zaprezentuje na targach także wysokowoltowy ogrzewacz (HVH) dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Pierwotnie został on zaprojektowany dla samochodów osobowych, teraz dostosowano go również do autobusów. System zamienia energię elektryczną w ciepło praktycznie bez strat. Urządzenie jest bardzo lekkie – waży zaledwie 2 kg, a moc grzewcza może być dowolnie regulowana w zakresie od 0,2 do 7 kW.
Systemy grzewcze Air Top są idealne dla małych i średnich autobusów, w których potrzebne jest wydajne i łatwe w montażu ogrzewanie. Z modelami Air Top Evo 40 i Air Top 50, Webasto po raz kolejny ustaliło nowe standardy w tym segmencie. Korzystając z automatycznego systemu Arctic Star, modele nagrzewają się szybciej. Mimo tego, inteligentny system kontroli sprawia, że urządzenie zużywa mniej energii i pracuje ciszej. Gwarantuje to wbudowany sensor, który działając jako wykrywacz ognia, mierzy temperaturę wewnątrz i kontroluje pompę paliwa. Jeżeli jest to potrzebne, dwa ogrzewacze mogą zostać połączone modułowo. Ta funkcja, nazywana Air Top Evo System, dostarcza możliwość moc grzewczą do 11 kW. W rezultacie, nawet większe autobusy mogą zostać szybko i efektywnie ogrzane.
Ogrzewacze powietrza mogą zostać zamontowane wewnątrz autobusu lub pod podłogą, w pojazdach z silnikami benzynowymi i dieslem.
Komentarze