Najnowszy model znanego producenta pojazdów dla transportu koni, firmy Dickenherr, jest oparty na podwoziu Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m. Nadrzędnym celem Klausa Dickenherra i jego firmy jest spełnianie potrzeb wymagających właścicieli cennych koni hodowlanych i wyścigowych.
– „W ostatnich latach odnotowaliśmy wzrost zapotrzebowania na pojazdy, które umożliwiają przewóz dwóch lub trzech koni i jednocześnie oferują komfortową część mieszkalną. Niestety, większość dostępnych na rynku podwozi samochodowych o odpowiedniej ładowności nie spełnia naszych wymagań. W przeciwieństwie do nowego Renault Trucks D Cab 2 m o dopuszczalnej masie całkowitej 7,5 tony, które zapewnia nam wprost idealną bazę” – wyjaśnia Klaus Dickenherr – „Zasadniczym argumentem handlowym, przemawiającym na korzyść Renault Trucks, jest najmniejsza masa własna w tej klasie pojazdów ciężarowych. Oferując około 4,5 t ładowności, Renault Trucks D Cab 2 m zapewnia dużą swobodę, jeżeli chodzi o rozplanowanie i zabudowy i możliwości transportowe. Dodatkowym atutem jest przestronna i doskonale wyposażona kabina.” – dodaje.
Luksusowa część mieszkalna obejmuje przestronną i widną nadbudowę sypialną, w której znajduje się także duża kanapa, mogąca służyć jako dodatkowe dwuosobowe łóżko. Dostępny jest aneks kuchenny z lodówką, zlewozmywakiem i kuchenką, a także udogodnienia, takie jak pojemne schowki, klimatyzacja, niezależne ogrzewanie postojowe czy telewizja satelitarna. W pojedzie znajduje się również wydzielona łazienka, z prysznicem i umywalką ze stali nierdzewnej, pełna toaleta, w której zamontowano kolejną umywalkę i schowki. Kabinę i część mieszkalną i łączy korytarz.
Dickenherr GmbH zdążyła juz zaprezentować ten pojazd na kilku wystawach branżowych i zawodach jeździeckich, gdzie został on bardzo dobrze przyjęty.
– „Pojazd jest oferowany również w alternatywnej konfiguracji, zwanej Compact Living, z mniejszą częścią mieszkalną, który, dzięki małej masie własnej podwozia Renault Trucks D Cab 2 m, pozwala przewozić do trzech koni. Obecnie dla dwóch klientów przygotowujemy pojazdy w takiej właśnie wersji” – mówi Klaus Dickenherr.
Komentarze