ABB spopularyzuje elektryczne autobusy?

, 23 listopada 2015, 15:56

Firma ABB wprowadziła automatyczny system szybkiego ładowania, który może usunąć jedną z głównych barier w eksploatacji miejskich autobusów elektrycznych, jaką jest długi czas ładowania przy krótkim zasięgu.

Dzięki automatycznemu, zamontowanemu na dachu złączu i krótkiemu czasowi ładowania, wynoszącemu 4-6 minut, system ten można z łatwością zintegrować z istniejącymi liniami autobusowymi instalując stacje szybkiego ładowania na pętlach, w terminalach, zajezdniach oraz na przystankach.

abbb

System szybkiego ładowania ABB jest praktycznym rozwiązaniem opartym na międzynarodowych normach (np. IEC 61851-23), zapewniającym bezpieczeństwo, zgodność z przepisami oraz szerokie wsparcie ze strony branży samochodowej. Dzięki temu możliwe jest bezpieczne funkcjonowanie rozwiązania na dowolnej linii autobusowej i w każdym autobusie elektrycznym z odpowiednim złączem dachowym.

Pierwszym publicznym przedsięwzięciem z wykorzystaniem tej technologii będzie integracja autobusów marki Volvo z czterema stacjami ABB do ładowania autobusów elektrycznych w Luksemburgu, gdzie już na początku 2016 roku na istniejących trasach będzie jeździć aż 6 elektrycznych hybrydowych autobusów.

– Zarówno na dojrzałych, jak i wschodzących rynkach dokonuje się znacznych inwestycji w sferze miejskiej e-mobilności, aby zmniejszyć zatłoczenie i obciążenie dla środowiska wskutek coraz większej liczby osób dojeżdżających do pracy – powiedział Pekka Tiitinen, prezydent Dywizji Automatyzacji Produkcji i Napędów.

System automatycznego, szybkiego ładowania ABB oparty jest na pantografie – sprawdzonym mechanizmie doprowadzania energii elektrycznej do pociągów, tramwajów i trolejbusów. W momencie, gdy autobus dojeżdża do punktu ładowania, zostaje nawiązana komunikacja bezprzewodowa między pojazdem a ładowarką. Dzięki temu pantograf opuszcza się automatycznie. Po przeprowadzeniu wszystkich testów bezpieczeństwa system dokonuje szybkiego ładowania akumulatorów autobusu.

Modułowa konstrukcja, umożliwiająca ładowanie mocą 150 kW, 300 kW lub 450 kW, dostarcza autobusowi w ciągu zaledwie kilku minut wystarczająco dużo energii, aby przez cały dzień mógł on wielokrotnie pokonywać swoją trasę.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!