Zużycie paliwa mniejsze o 3,4 proc. dzięki Mobil Delvac 1

7 grudnia 2015, 14:38

Jedna z największych na świecie firm transportujących świnie, SPF Danmark, obniżyła zużycie paliwa swojej floty o 3,4 proc., stosując olej Mobil Delvac 1 LE 5W-30 oraz oleje przekładniowe Mobilube.

Firma transportowa z siedzibą w południowej Danii posiada flotę ponad 145 pojazdów, którymi każdego roku przewozi około 15 000 0000 świń. SPF Danmark przeprowadziła test w ramach własnego programu, zakładającego wzrost produktywności przy zachowaniu standardów środowiskowych. Podczas testu, firma zastąpiła dotychczasowy mineralny olej silnikowy 15W-40, przekładniowy 80W-90 oraz olej w tylnym moście 80W-140. W ich miejsce zastosowano Mobil Delvac 1 LE 5W-30 w silniku, Mobilube 1 SHC 75W-90 w przekładni oraz Mobil Delvac SGO 75W-90 w tylnym moście. Średnia oszczędność paliwa podczas testów w trybie jazdy autostradowej wyniosła 3,4%. W przypadku zmian w środowisku testowym, mających statystycznie istotny wpływ na zużycie paliwa, wprowadzono korekty.

Zużycie paliwa w ciężarówkach Scania było monitorowane przez ponad 8 miesięcy na dystansie 49 000 km. Warunki podczas testu były porównywalne z poprzednimi ośmioma miesiącami. Wyniki testu, zebrane przy użyciu uznanego systemu pokładowego CO-DRIVER, wykazały średnią oszczędność paliwa na poziomie 3,4 proc. w porównaniu z wcześniejszymi ośmioma miesiącami eksploatacji. Kierownictwo SPF Danmark, zainteresowane wynikami rozszerzyło serię testów o dodatkowe 5 ciężarówek Mercedes-Benz i Volvo.

– „Jako jeden z największych przewoźników w Danii, stale monitorujemy i oceniamy wpływ naszej działalności na środowisko naturalne” – mówi Peter Skov Madsen, Dyrektor Zarządzający SPF Danmark – „Dokładamy wszelkich starań, aby ograniczyć wpływ transportu na otaczające nas środowisko, zmniejszając zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2. Jednym z ostatnich tego przykładów były testy drogowe z użyciem wysokowydajnych środków smarnych Mobil” – dodaje.

– „Wyniki badań potwierdzają znaczące korzyści jakie można osiągać dzięki stosowaniu wysokowydajnych olejów syntetycznych w silniku i układzie napędowym” – podkreśla Jean-Francois Girod, European Commercial Vehicle Lubricants Manager z ExxonMobil Fuels & Lubricants – „Właściciele innych firm transportowych także mogą zmniejszyć zużycie paliwa i obniżyć emisję dwutlenku węgla, zmieniając dotychczasowe oleje o wysokiej klasie lepkości na nowoczesne oleje Mobil Delvac o niższej lepkości” – dodaje.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!