9 marca na ulice stolicy Wielkopolski wyjechał jeden z pierwszych dwudziestu Solarisów Urbino 18 najnowszej generacji, które poznańskie MPK wydzierżawiło od konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. i PKO Leasing.
20 pojazdów stanowi nowość w taborze MPK. Są to bowiem Solarisy najnowszej generacji, która swoją premierę miała w 2014, a do seryjnej produkcji weszła w połowie minionego roku.
Na pasażerów MPK czekają między innymi bardziej przestronna przestrzeń pasażerska, większa liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi czy rozbudowany system informacji pasażerskiej. Zgodnie ze standardami ZTM pojazdy zostały wyposażone także w system liczenia pasażerów oraz uchwyty do montowania i przewożenia rowerów. Nowością są także porty USB, dzięki którym będzie można naładować urządzenia mobilne.
– Ogłosiliśmy przetarg na dzierżawę autobusów, który wygrało konsorcjum Solaris Bus&Coach S.A. i PKO Leasing. Ta nowa forma unowocześniania taboru jest bardzo korzystna dla nas i naszych pasażerów. Musimy wycofać najbardziej wyeksploatowane pojazdy. Jak zapewnić nowe w ich miejsce, bez angażowania środków inwestycyjnych? Dzierżawa to pomysł, który wypróbowaliśmy jako pierwsi w Polsce. Za nami poszli inni – mówi Wojciech Tulibacki, Prezes Zarządu MPK Poznań. – Dzięki temu gwarantujemy naszemu miastu 20 supernowoczesnych autobusów najnowszej generacji. Aż trudno uwierzyć, że w ciągu kilkudziesięciu lat dzielących starego poczciwego „Jelcza” popularnie zwanego „ogórkiem”, od najnowszego pojazdu Solarisa, tak bardzo zmienił się design i wyposażenie miejskiego autobusu, a co za tym idzie komfort przejazdu. – dodaje.
– W marcu tego roku minie dokładnie 20 lat od momentu, kiedy pierwsze autobusy opuściły naszą fabrykę i wyjechały właśnie do MPK Poznań. Jesteśmy niezwykle dumni z faktu, że po dwóch dekadach możemy dostarczyć do stolicy Wielkopolski pojazdy nowej generacji. MPK Poznań to jeden z naszych największych i najwierniejszych klientów – stwierdza dr Andreas Strecker, Prezes Zarządu firmy Solaris.
Solarisy będą wyposażone w klimatyzację, system samogaszący w komorze silnika, a także szerokie drzwi odskokowo-przesuwne, gwarantujące łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie oraz większą szczelność pojazdu.
– Jest w tych autobusach wiele nowości, nieznanych do tej pory pasażerom – wskazuje Marek Grzybowski, Dyrektor ds. Technicznych MPK Poznań Sp. z o.o. – Dodatkowe miejsce dla wózka dziecięcego, oświetlenie w technologii LED, komplet zewnętrznych tablic informacyjnych wykonanych w technologii LED dla ich lepszej widoczności, wewnętrzna tablica informacyjna LCD czy rampa dla wózków inwalidzkich – to tylko niektóre z nich. – dodaje.
Komentarze