Niskoprofilowe opony KMAX innowacja od Goodyeara

, 20 kwietnia 2016, 12:27

Goodyear rewolucjonizuje ofertę opon ciężarowych, wprowadzając na rynek zupełnie nowe niskoprofilowe opony: KMAX S na oś kierowaną w rozmiarze 375/45R22.5 oraz KMAX D na oś napędową w rozmiarze 315/45R22.5.

Nowe wersje długodystansowych opon ciężarowych marki odgrywają kluczową rolę w optymalizacji wydajności flot, ponieważ pozwalają na zwiększenie pojemności naczep do ponad 100 m3. Innowacyjny produkt Goodyeara jest efektem współpracy z wiodącym producentem pojazdów ciężarowych DAF nad specjalnym obniżonym ciągnikiem Low Deck i początkowo będzie dostępny wyłącznie jako ogumienie fabryczne ciągników DAF CF i XF Low Deck.

Dwie nowe niskoprofilowe opony ciężarowe Goodyear są ważnym krokiem w rozwoju sektora transportu drogowego, w którym nieustannie poszukuje się możliwości zwiększenia tonażu na kilometr przy zachowaniu zgodności z ograniczeniami wysokości pojazdów. Do tej pory wielu operatorów flot, aby zwiększyć pojemność przewozową do ponad 100 m3, wykorzystuje mega-naczepy o wysokości wewnętrznej 3 metrów. Nowe opony rozwiązują problemy, które często utrudniają lub uniemożliwiają taką optymalizację. Ponadto warto zauważyć, że rozmiar 375/45R22.5 jest nowością w branży i został dodany przez Europejską Organizację Techniczną ds. Opon i Obręczy (ETRTO) do listy standardowych rozmiarów. To kolejny przykład innowacyjnych działań marki Goodyear.
Untitled-4

Nowe ogumienie na oś napędową KMAX D zmniejsza wysokość platformy załadunku, obniżając piąte koło o 5-6 centymetrów, do wysokości 91 centymetrów, natomiast KMAX S obniża przednią oś o około 2 do 3 centymetrów1. Umożliwia to utrzymanie wystarczającego odstępu między ciągnikiem a naczepą podczas manewrowania. W praktyce oznacza to, że przy maksymalnej wysokości pojazdu wynoszącej 4 metry możliwe jest podłączanie naczepy o wewnętrznej wysokości 3 metrów, co pozwala uzyskać ponad 100 m3 pojemności załadunku i maksymalizację wydajności transportu. Opony umożliwiają także obciążenie osi ciężarem odpowiednio 8 i 11,6 ton i stanowią alternatywę dla opon 355/50R22.5 na oś kierowaną i 295/55R22.5 na oś napędową. Nowe opony początkowo będą dostarczane wyłącznie marce DAF na wyposażenie fabryczne i jako części zamienne.

Połączenie niskiego profilu z wysokim indeksem nośności stanowiło techniczne wyzwanie. Aby osiągnąć wyznaczony cel, Goodyear zastosował szereg metod i technologii inżynieryjnych. W oponie KMAX na oś kierowaną dostosowano między innymi szerokość żeber barkowych opony, jak również geometrię i kolejność ułożenia lameli. Zastosowano konstrukcję składającą się z sześciu żeber i dopasowano układ IntelliMax Ribs (żeber obwodowych łączonych poprzecznie). Z kolei w produkcie KMAX D na oś napędową zoptymalizowano V-kształtną rzeźbę bieżnika. Ponadto w obu oponach zastosowano technologię Interlaced Strip – innowacyjne, opatentowane przez Goodyeara wzmocnienie opasania w części szczytowej opony. Dzięki niemu ogumienie może przenosić większy ciężar, a przy tym osiąga lepszą charakterystykę zużycia, co wydłuża potencjalne przebiegi.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!