Volvo 7900 Electric testowane we Wrocławiu

, 30 czerwca 2016, 16:00

Od 30 czerwca do 9 lipca na ulicach Wrocławia będą testowane dwa autobusy elektryczne Volvo 7900 Electric. Pasażerowie będą mogli pojechać nimi bez biletów na specjalnej linii pokazowej A1.

Podczas testów we Wrocławiu zostaną zaprezentowane dwa autobusy koncepcyjne o długości 10,7 m. Posiadają one jedną parę szerokich podwójnych drzwi, a stanowisko kierowcy umiejscowione jest na środku. Autobusy te od roku są częścią transportu miejskiego w Göteborgu, gdzie wraz z autobusami hybrydowo-elektrycznymi Volvo jeżdżą w ramach projektu ElectriCity na innowacyjnej linii 55 łączącej dwa kampusy uniwersyteckie.

We Wrocławiu autobusy elektryczne będą kursowały od czwartku 30 czerwca do soboty 9 lipca, w godzinach 8.00-22.00, na trasie od Uniwersytetu do bramy nr 2 przy Volvo, m.in. przez pl. Bema, pl. Grunwaldzki, park Szczytnicki i Sępolno. Szczegółowy rozkład jazdy linii A1 jest dostępny pod adresem: http://pasazer.mpk.wroc.pl/sites/default/files/redakcyjne/Rozklady.pdf

Autobusy będą prowadzone przez kierowców MPK Wrocław. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się na stacji ładowania na terenie fabryki Volvo we Wrocławiu po każdym przejeździe autobusów wyznaczoną trasą.

Nowe Volvo 7900 Electric jest ciche i bezemisyjne, a także o około 80 procent bardziej wydajne energetycznie od porównywalnych autobusów z silnikiem diesla. Pojazd wyposażony jest w akumulatory litowo-jonowe, które ładują się przy każdym hamowaniu oraz dzięki źródłom zasilania dostępnym na przystankach końcowych. Ładowanie za pomocą źródła zasilania trwa od trzech do sześciu minut. Autobus jest przeznaczony do jazdy na trasach o długości 10-20 kilometrów. Możliwość ładowania na końcowych przystankach pozwala na stworzenie infrastruktury autobusowej, która nie jest zależna od pojemności akumulatora. Autobus posiada aluminiowe nadwozie, trzy pary drzwi, jest niskopodłogowy, a jego wnętrze jest jasne i przestronne.

Elektryczny autobus Volvo 7900 Electric, w 12-metrowej wersji komercyjnej do produkcji seryjnej, został zaprezentowany jesienią 2015 roku na targach autobusowych w Kortrijk, w Belgii. Produkcja seryjna w fabryce Volvo we Wrocławiu rozpocznie się w 2017 roku.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!