Firma Kögel rozszerza swoje portfolio przyczep do transportu wymiennego o zaprojektowaną całkowicie na nowo przyczepę z osią centralną do modułów wymiennych.
Ta przyczepa z osią umieszczoną centralnie ma bardzo niską masę własną wynoszącą od 2950 kilogramów w wyposażeniu podstawowym, a pomimo tego ma stabilną konstrukcję ramową, techniczną masę całkowitą wynoszącą 19 000 kilogramów oraz możliwy technicznie nacisk przyczepy na zaczep wynoszący 1000 kilogramów. Nadaje się seryjnie do transportu przyczep z wymiennym nadwoziem o łącznej długości do 7,82 metra oraz do kontenerów 20-stopowych ISO. Kolejną zaletą przyczepy Kögel Combi jest dyszel z regulacją wysokości i długości.
Przykręcany dyszel
Dyszel z przykręcanym 50-milimetrowym zaczepem ma fabrycznie długość 2150 milimetrów i wysokość sprzęgu 400 milimetrów, o ile klient nie zażyczy sobie innej konfiguracji. W celu ułatwienia montażu i zapewnienia niedrogiej wymiany w razie uszkodzenia dyszel ma cztery przykręcane kółka. Poza tym, np. w razie sprzedaży przyczepy, można w inny sposób zamontować dyszel i z łatwością dostosować do zaczepu o wysokości sprzęgu w innym w ciągniku. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie długości 2150 do 2350 milimetrów stopniowo co 50 milimetrów oraz wysokości sprzęgu 350 do 450 milimetrów stopniowo co 10 milimetrów.
Przyczepa Kögel Combi z osią umieszczoną centralnie może seryjnie ładować moduły wymienne o rozmiarach C715, C745 i C782. Z ogumieniem seryjnym 385/55 R 22,5 jest ona przeznaczona do wysokości ładunkowej od 1040 do 1430 milimetrów, a z ogumieniem opcjonalnym 445/45 R 19,5 do wysokości ładunkowej od 1020 do 1410 milimetrów. Nowa przyczepa Combi o łącznej długości 9600 milimetrów ma rozstaw osi wynoszący 1810 milimetrów, dzięki czemu doskonale podąża za ciągnikiem oraz trzyma się toru. W celu zapewnienia zrównoważonego rozkładu wagi zbiorniki powietrza są zamontowane na środku pomiędzy osiami. Dzięki temu możliwy jest montaż opcjonalnych podzespołów, takich jak uchwyty na koło zapasowe i skrzynka narzędziowa przed i za osiami. Ponadto wkładane rolki kierujące pomagają nakierować przyczepę podczas załadunku modułów wymiennych. Optymalnie dostępne stopy podporowe z przodu na środku (1 szt.) oraz z tyłu (2 szt.) z przekładnią i korbą służą jako zabezpieczenie przed przewróceniem do przodu i tyłu, gdy przyczepa jest odłączona od ciągnika.
Powłoka KTL: ochrona przed korozją
Podobnie jak we wszystkich modelach Kögel Combi cała rama pojazdu w przyczepie z osią centralną Combi jest trwale chroniona przed korozją dzięki technologii nanoceramicznej oraz powłoce KTL i lakierowi UV. Dyszel jest cynkowany ogniowo w celu zabezpieczenia przed korozją.
Komentarze