Do standardowego zestawu można otrzymać gratisowo trzy przewody połączeniowe: MDC10, MDC11, MDC12 do czujników zużycia klocków oraz do czujników prędkości kół.
Moduł ETM to dodatek do Jaltesta. Pozwala on na sprawdzenie działania modulatorów hamulcowych zainstalowanych w pojazdach ciężarowych. Wyjątkowość modułu polega na tym, że w standardowej diagnostyce układu hamulcowego pojazdu ciężarowego możemy sprawdzić modulator hamulcowy tylko z pośrednictwem sterownika (ECU) będącego w pojeździe. W przypadku, kiedy mamy modulator a nie mamy pojazdu diagnostyka wszystkimi innymi testerami nie jest możliwa. Dzięki ETM można jednak taki zdemontowany modulator podłączyć i sprawdzić wszystkie jego funkcje jakie sprawuje w pojeździe. Są to odczyty z czujników ciśnień będących wewnątrz modulatora, zasymulowanie pracy elektrozaworów modulatora, odczyty z czujników prędkości podłączanych do modulatora oraz czujników zużycia klocków.
Jak działa ETM?
Jest on podłączany pomiędzy interfejs Jaltest a modulator. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu generuje i odbiera sygnał CAN, który w standardowej pracy jest wysyłany i odbierany przez sterownik ECU. Dzięki temu możliwe jest wyeliminowanie ECU do sprawdzenia poprawnego funkcjonowania samego modulatora. Jest to bardzo dobre narzędzie do pracy dla wszystkich, którzy w szczególności zajmują się pneumatyką samochodową. Również wszystkie pozostałe firmy transportowe oraz warsztaty mogą dzięki temu urządzeniu upewnić się, czy modulator jest uszkodzony oraz uniknąć zbędnej wymiany bardzo drogiego elementu jakim jest właśnie modulator.
Poniższy rysunek przedstawia schemat połączenia modułu ETM do modulatora
Komentarze