Profesjonalne zarządzanie karkasami

, 3 października 2016, 9:54

Odpowiednie zarządzanie karkasami pozwala na optymalizację kosztów prowadzonej działalności. Continental oferuje kompleksową usługę serwisu karkasów – ContiCasingManagement, dzięki której opony zostają poddane profesjonalnemu odnowieniu lub utylizacji, a zużyte opony nie stają się problemem firmy.

Dużym wyzwaniem dla firm transportowych stają się oszczędności w eksploatacji i rentowność opon od momentu zakupu aż do zakończenia ich użytkowania. Dlatego tak ważne jest odpowiednie zarządzanie karkasami. ContiCasingManagement to usługa dostępna dla firm transportowych w ramach programu Conti360° Fleet Services, która zapewnia pomoc i wsparcie ekspertów oraz specjalistyczną usługę odbioru karkasów po zakończeniu okresu ich eksploatacji.

ContiCasingManagement_zdjecie

O momencie w którym zużytą oponę będzie trzeba zdjąć i zlecić jej odbiór, należy myśleć ze sporym wyprzedzeniem. Dlatego w procesie ContiLifeCycle nie warto zużywać opony do samego końca – czyli ustawowego 1,6 mm – a zgodnie z zaleceniem ekspertów Continental, ściągnąć oponę z pojazdu już przy głębokości 2-3 mm. W ten sposób wartość karkasu jest wyższa, a jakość później eksploatowanych opon bieżnikowanych znacznie lepsza. O jakość karkasu należy dbać tym bardziej, że coraz częściej nakładane są wysokie opłaty utylizacyjne za jego złomowanie. Dodatkowo nadpodaż tanich opon, których karkasów nie można poddać bieżnikowaniu, przyczynia się do tego, że w firmach wykorzystujących do tej pory zużyte opony do produkcji elementów gumowych, jak np. wycieraczek lub w cementowniach używających złomu oponiarskiego jako paliwa, złomowanie nie jest już źródłem dodatkowego dochodu, a staje się kosztem dla flot. Dlatego odpowiednie dbanie o karkas nadający się do bieżnikowania sprawia, że firma transportowa nie tylko otrzymuje wynagrodzenie za karkas, ale i oszczędza na braku opłat utylizacyjnych.

Proces zarządzania w ramach ContiCasingManagement rozpoczyna się od odbioru opon po zakończeniu okresu ich eksploatacji. Następnie specjaliści Continental zajmą się oceną techniczną stanu opony, czyli przeprowadzą drobiazgową kontrolę pod kątem wieku opony, liczby napraw, a także uszkodzeń w obszarze rzeźby bieżnika, boków opony oraz stopki i warstwy butylowej.

W przypadku, gdy karkas opony nadaje się do ponownego wykorzystania, zostaje skierowany do magazynu przyfabrycznego w Stöcken pod Hannoverem. Jeśli zużycie karkasu jest zbyt duże, wówczas opona zostaje oddana do utylizacji bądź recyklingu. W ramach ContiCasingManagement firmy otrzymują więc nie tylko usługę odbioru zużytych opon, ale także wsparcie we właściwym zagospodarowaniu odpadów.

Moduł ContiCasingManagement jest ściśle powiązany z ContiLifeCycle, czyli cyklem eksploatacji opon Continental do pojazdów ciężarowych rozpoczynającym się od zakupu i montażu nowych opon. Zarządzanie karkasami wykorzystuje w nim wysokiej klasy rozwiązania w zakresie bieżnikowania (ContiRe oraz ContiTread). Oferowane przez Continental rozwiązania nie tylko przyczyniają się do znaczącego obniżenia kosztów ogumienia, ale także wpływają na ochronę środowiska naturalnego, ponieważ ponowne wykorzystanie karkasu opony oszczędza energię oraz użycie potrzebnych surowców naturalnych.

Zarządzanie karkasami w ramach usługi ContiCasingManagement to maksymalizowanie wykorzystania opon przy jednoczesnym zmniejszaniu wpływu procesu ich produkcji na środowisko. Szczególnie, że zużyte opony poddane recyklingowi mogą stać się kolejnym budulcem np. do produkcji nawierzchni drogowej.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!