Volvo na IAA: Energooszczędność, bezpieczeństwo i środowisko pracy

, 6 października 2016, 13:42

Podczas targów IAA 2016 w Hanowerze Volvo Buses przedstawiło rozwiązania dla zelektryfikowanego transportu autobusowego, technolgie oszczędzające paliwo, system zwiększający bezpieczeństwo użytkowników dróg oraz najnowsze badania poświęcone środowisku pracy kierowców.

Volvo Buses zaprezentowało pełen wachlarz zelektryfikowanych autobusów miejskich. Zelektryfikowane pojazdy stwarzają nowe możliwości dla osiągnięcia zrównoważonego transportu publicznego. Aby ułatwić miastom i operatorom taką zmianę, Volvo oferuje kompleksowe rozwiązania obejmujące pojazdy, ich serwis oraz infrastrukturę ładowania, w przypadku gdy operator wynajmuje autobusy oraz akumulatory.

Oszczędne technologie

Również w przypadku swoich długodystansowych autobusów Volvo skupia się na energooszczędności i ochronie środowiska. Nowe funkcje obejmują Dynamic Chassis Lowering (dynamiczne obniżanie podwozia), system, który automatycznie obniża podwozie przy prędkościach powyżej 80 km/h, w celu zwiększenia aerodynamiczności i zmniejszenia poboru paliwa.

Poza tym Volvo przedstawiło skrzynię biegów I-Shift w nowej wersji oferującej płynniejszą i szybszą zmianę biegów, mniejsze straty energii własnej oraz zwiększoną energooszczędność. I-Shift jest również połączony z nowym olejowym grzejnikiem, który przewidziany jest głównie do krajów z mroźnymi zimami. Grzejnik zapewnia, że temperatura oleju w skrzyni biegów jest zawsze na odpowiednim poziomie, co skutkuje większą skutecznością smarowania oraz mniejszym tarciem.

I-See to kolejna funkcja, która redukuje zużycie paliwa i poprawia komfort jazdy. Przy pierwszej trasie autobusu w górzystym terenie dane na temat drogi są zbierane w pamięci pojazdu. Podczas kolejnej trasy tą samą drogą informacje te są wykorzystywane do optymalizacji zmian biegów, przyśpieszenia oraz hamowania silnikiem. I-See pozwala zredukować zużycie paliwa nawet o 2,5 procent w bardzo górzystym terenie.

Większe bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo to kolejny ważny element stoiska Volvo Buses. Wraz z wprowadzeniem Pedestrian and Cyclist Detection System (System Wykrywania Pieszego i Rowerzysty), Volvo Buses czyni kolejny ważny krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa niechronionych użytkowników dróg, np. na przejściach dla pieszych i przystankach. System informuje użytkowników drogi o nadjeżdżającym autobusie za pomocą sygnału dźwiękowego. W przypadku zagrożenia wypadkiem załącza się klakson pojazdu, a kierowca jest informowany za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych. System Pedestrian and Cyclist Detection zostanie wprowadzony do autobusów miejskich Volvo w 2017 roku.

Lepsze środowisko pracy

Układ kierowniczy Volvo Dynamic Steering (VDS), który wyczuwa nierówności na drodze, ułatwia bezpieczne prowadzenie pojazdu i redukuje napięcie mięśni, został wprowadzony do długodystansowych autobusów Volvo w zeszłym roku. Obecnie ponad połowa autobusów Volvo sprzedanych w Europie jest wyposażona w VDS. Badanie przeprowadzone przez VTI, Szwedzki Zarząd Dróg i Transportu, wykazuje, jak system redukuje obciążenie mięśni i stawów. Dzięki systemowi praca mięśni jest zredukowana o około 20-30 procent przy skręcaniu pojazdem, a w przypadku niektórych manewrów jest to nawet 70 procent. 20 kierowców, którzy wzięli udział w badaniu odczuło znaczącą poprawę środowiska pracy.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!