Zysk PACCAR za trzeci kwartał 2016 r. wyniósł 346,2 mln USD, wobec 431,2 mln USD w trzecim kwartale 2015 r. Przychody netto ze sprzedaży i przychody z usług finansowych za trzeci kwartał bieżącego roku wyniosły 4,25 mld USD w porównaniu z 4,85 mld USD za analogiczny okres roku ubiegłego.
PACCAR ogłosił skorygowany dochód netto (wykazany zgodnie z zasadami innymi niż ogólnie przyjęte zasady rachunkowości) 1 za dziewięć miesięcy 2016 r. w wysokości 1,07 mld USD (3,03 USD na jedną akcję rozwodnioną), nie uwzględniając jednorazowego obciążenia z tytułu ugody zawartej z Komisją Europejską (KE) w wysokości 833,0 mln USD, które nie stanowi kosztu uzyskania przychodów. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2015 r. spółka zarobiła 1,26 mld USD (3,53 USD na jedną akcję rozwodnioną). Uwzględniając jednorazowe obciążenie, PACCAR wykazał dochód netto za dziewięć pierwszych miesięcy 2016 r. w wysokości 232,9 mln USD (0,66 USD na jedną akcję rozwodnioną). Przychody netto ze sprzedaży i usług finansowych za dziewięć pierwszych miesięcy 2016 r. wyniosły 12,96 mld USD w porównaniu z 14,76 mld USD w roku poprzednim.
PACCAR świętuje 20 lat DAF Trucks
PACCAR nabył DAF w 1996 r. i od tego czasu zwiększył udział tej marki w europejskim rynku samochodów powyżej 16 ton z 9% do 15,6% w bieżącym roku. DAF jest liderem rynku samochodów ciężarowych powyżej 16 ton w Wielkiej Brytanii, Holandii, Polsce i na Węgrzech. DAF produkuje samochody ciężarowe w Europie, Ameryce Południowej i Azji, oraz sprzedaje samochody ciężarowe, silniki i części zamienne w ponad 100 krajach na całym świecie. Marki Kenworth i Peterbilt skorzystały z wiodącej pozycji DAF w projektowaniu i produkcji silników diesla do pojazdów komercyjnych. Sukces, jaki silniki MX produkowane w fabryce PACCAR w Missisipi odniosły w Ameryce Północnej, przyczynił się do wzrostu udziału marek Kenworth i Peterbilt w amerykańskim i kanadyjskim rynku samochodów ciężarowych klasy 8 do rekordowego kwartalnego poziomu 31%.
Światowe rynki samochodów ciężarowych
„Klienci doceniają wysoką jakość produktów DAF, niskie koszty obsługi i wysoką wartość odsprzedaży” – powiedział Preston Feight, prezes DAF i wiceprezes PACCAR. „Od początku roku DAF osiągnął udział w rynku samochodów ciężarowych powyżej 16 ton w wysokości 15,6%, w porównaniu z 14,6% w analogicznym okresie roku poprzedniego.” Szacowana sprzedaż na europejskim rynku samochodów ciężarowych powyżej 16 ton w bieżącym roku wyniesie ok. 290 000-300 000 sztuk (jeden z najlepszych wyników w historii), a prognozy na 2017 r. podają przedział od 260 000 do 290 000 sztuk.
Sprzedaż samochodów ciężarowych klasy 8 w USA i Kanadzie w 2016 r. powinna wynieść od 215 000 do 225 000 sztuk. Szacuje się, że w 2017 r. sprzedaż samochodów ciężarowych klasy 8 w USA i Kanadzie będzie się mieścić w przedziale od 200 000 do 230 000 sztuk. Rekordowy udział marek Peterbilt i Kenworth w amerykańskim i kanadyjskim rynku samochodów ciężarowych klasy 8 wynoszący 31% (za trzeci kwartał) spowodował zwiększenie ich udziału w rynku od początku roku do 27,9%. „Nasi klienci korzystają z doskonałej efektywności operacyjnej samochodów ciężarowych Peterbilt i Kenworth” – powiedział Gary Moore, wiceprezes wykonawczy PACCAR.
PACCAR wprowadza na rynek północnoamerykański zaprojektowaną przez siebie oś
PACCAR zaprezentował na rynku północnoamerykańskim swoją nową oś tandemową, która jest najlżejszą i najefektywniejszą osią w swojej klasie. Zostanie ona udostępniona klientom w styczniu 2017 r. „Oś PACCAR zmniejsza masę pojazdu aż o 68 kg (150 lb) i redukuje zużycie paliwa” – podkreślił Landon Sproull, wiceprezes PACCAR. Unikalny projekt upraszcza przepływ mocy w osi zwiększając efektywność, a innowacyjna technologia dystrybucji płynu powoduje redukcję masy i oszczędność paliwa. Nominalna nośność osi wynosi 18 144 kg (40 000 lb), a dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 36 287 kg (80 000 lb).
PACCAR ulepsza silniki MX-13 i MX-11
W 2017 r. pojawią się ulepszone silniki PACCAR MX. Dzięki unowocześnionym silnikom PACCAR klienci z Ameryki Północnej będą korzystać z większej mocy i niższych kosztów operacyjnych. W przypadku silnika MX-13 PACCAR zwiększył moc do 510 KM i moment obrotowy do 255,77 kgfm (1 850 lbft), a w przypadku silnika MX-11 – moc do 430 KM i moment obrotowy do 228,12 kgfm (1 650 lbft). Silniki PACCAR MX w większości osiągają maksymalny moment obrotowy przy 900 RPM, co zapewnia lepsze osiągi i elastyczność prowadzenia. „Silniki PACCAR MX-13 i MX-11 z 2017 r. zapewnią klientom do 4% oszczędności paliwa” – powiedział Kyle Quinn, starszy wiceprezes PACCAR. „Wymiana oleju i filtrów w nowych silnikach MX następuje po 120 701 km (75 000 mil), a nie po 96 561 km (60 000 mil) jak w poprzednich wersjach. Dzięki tym ulepszeniom przez cały okres użytkowania pojazdu klienci uzyskają bardzo duże oszczędności.”
DAF prezentuje system DAF Connect Telematics na Międzynarodowych Targach Samochodów Użytkowych IAA Truck Show
Na targach samochodów ciężarowych IAA w Hanowerze w Niemczech, które odbyły się w zeszłym miesiącu, DAF zaprezentował system DAF Connect. Dzięki DAF Connect klienci uzyskują dostęp do danych dla potrzeb zarządzania flotą, co poprawia efektywność pojazdu i kierowcy. Klienci otrzymują w systemie online informacje umożliwiające im optymalizację wykorzystania pojazdów i czasu ich pracy, redukcję kosztów operacyjnych i poprawę logistyki. DAF Connect zapewnia unikalną otwartą platformę, która może sprawnie współpracować z innymi systemami telematycznymi klienta.
Komentarze