EUROPART to czołowy dystrybutor części zamiennych i wyposażenia do pojazdów użytkowych, autobusów i pojazdów specjalnych wszystkich klas w Europie. Na polskim rynku firma ma już 26 obiektów w niemal każdym województwie… i właśnie otwiera kolejne.
Marka EUROPART jest doskonale znana zarówno kierowcom pojazdów ciężarowych, jak i właścicielom warsztatów samochodowych oraz firm transportowych – zwłaszcza tym, którzy poszukują sposobów na optymalizację kosztów poprzez inwestycję w wysokiej jakości części w rozsądnej cenie.
Właśnie tak wygląda strategia rozwoju globalnego giganta mającego 300 sklepów w 28 krajach Europy Środkowej i Wschodniej.
– “Obserwujemy powiększający się popyt na wysokogatunkowe alternatywy dla części oryginalnych, a więc o takiej samej funkcjonalności i jakości. W tym obszarze chcemy realizować naszą europejską strategię. Obecnie asortyment marki EUROPART obejmuje 7000 artykułów i każdego roku powiększa się o kolejne 500, dlatego możemy zaoferować rozwiązania dostosowane do wszelkich potrzeb i wymagań. Co warto podkreślić, wizja oparta na wysokojakościowych produktach przynosi wymierne korzyści, czego dowodem jest m.in. niewielki odsetek reklamacji, który w tej chwili wynosi mniej niż 0,019 proc.” – mówi Karol Prozner, Prezes Zarządu Europart Polska.
Tylko w 2016 r. europejska sieć znacznie się powiększyła, otwierając nowe obiekty – własne lub sieci partnerskich – m.in. w Rumunii, Rosji, Austrii, Włoszech, Francji, Szwecji czy Hiszpanii. Firma postawiła przed sobą ambitny cel: osiągnięcie w 2020 r. pozycji jednego z trzech kluczowych dostawców części w każdym europejskim kraju. Cel ten z coraz większym powodzeniem jest także realizowany w Polsce.
Polska wizja
Sieć EUROPART Polska obejmuje obecnie 26 punktów – najnowszy został otwarty 1 grudnia w Zduńskiej Woli. Na początku 2017 r. adresy zmienią obiekty w Poznaniu i Częstochowie. Do dyspozycji klientów oddane zostaną oddziały w jeszcze bardziej dogodnych lokalizacjach i w obiektach zapewniających jeszcze wyższy komfort obsługi. W każdym z oddziałów EUROPART Polska klienci znajdą bogatą ofertę materiałów eksploatacyjnych, wyposażenia warsztatowego – w tym narzędzi i środków czystości – ale także akcesoriów, części do osi, układów hamulcowych, układów jezdnych, silników, oświetlenia, jak i pełną gamę elementów układów elektrycznych. Każdy z prawie 7000 produktów z oferty marki EUROPART musi spełniać wygórowane, niemieckie standardy jakości. Weryfikacji i restrykcyjnej ocenie jakościowej podlegają zarówno dostawcy, jak i dostarczane przez nich artykuły.
– “Rozwój sieci w Polsce to nie tylko wyraz konsekwentnie realizowanej strategii, ale także odpowiedź na potrzeby i problemy polskich przedsiębiorców. Dążymy do tego, aby – m.in. dzięki poszerzaniu oferty, powiększaniu grona partnerów, ale także inwestowaniu w rozwój kompetencji naszych pracowników – osiągnąć pozycję jednego z trzech kluczowych dostawców części na polskim rynku. Dla naszych klientów będzie to oznaczało jeszcze większą dostępność części, fachowe doradztwo, a co najważniejsze – kompromis między wysoką jakością naszych produktów i optymalną ceną.” – tłumaczy Karol Prozner, Prezes Zarządu EUROPART Polska.
Jeszcze szybciej
Nowe oddziały oraz stała rozbudowa oferty to tylko wybrane elementy strategii rozwoju EUROPART w Polsce. Równie kluczowym aspektem jest logistyka – powiększanie dostępności produktów, ale też skracanie czasu dostawy. EUROPART Polska zaopatrywane jest przez centralny magazyn znajdujący się w westfalskim Werl. Na powierzchni ponad 30 000 m2 firma utrzymuje stałe zapasy ponad 50 000 artykułów. Każdego dnia z tego miejsca realizowanych jest ponad 800 zleceń – także dla klientów z Polski. W ciągu najbliższych 18 miesięcy planuje powiększenie sieci regionalnych centrów dystrybucji (RDC), a także modernizację i optymalizację procesów logistycznych. Ma to na celu zagwarantowanie najszybszych dostaw.
– “Obecnie EUROPART jako jedyna firma z branży pojazdów użytkowych posiada swoje przedstawicielstwa w ponad 300 lokalizacjach w 28 krajach. Ostatnie puste pola na mapie chcemy wypełnić poprzez rozbudowę naszej własnej organizacji lub poprzez współpracę z profesjonalnymi partnerami i przejęcia.” – tłumaczy Pierre Fleck, CEO EUROPART.
To sprawność operacyjna i profesjonalna obsługa klienta mają stanowić kluczowy element budowania przewagi konkurencyjnej na drodze do osiągnięcia pozycji Brand TOP 3 na polskim rynku. Obserwując dynamikę wzrostu, ambicję marki oraz inwestycje w rozwój kompetencji można założyć, że cel ten uda się zrealizować jeszcze szybciej niż zakłada to strategia rozwoju na polskim rynku.
EUROPART w liczbach:
- 300 lokalizacji
- 28 krajów
- 7000 produktów marki EUROPART w ofercie
- 26 obiektów Polsce
Artykuł sponsorowany EUROPART
Komentarze