Producenci pojazdów ciężarowych mogą już wyposażać swoje pojazdy w rozwiązanie, które zastępuje lusterka. CornerEye, połączenie kamery i monitora, które zastępuje lusterka przednie szerokokątne i rampowe, uzyskało homologację w Holandii.
Firma Orlaco uzyskała homologację na system CornerEye, który może teraz legalnie zastąpić lusterka klasy V i VI. Rozwiązanie zostało przetestowane zgodnie z wytycznymi R46.
Poza oczywistym efektem, jak poprawa bezpieczeństwa osób znajdujących się w pobliżu kabiny ciężarówki, wykorzystanie tego systemu może ułatwić producentom projektowanie nowych kabin.
System składa się z kamery o 270-stopniowym kącie widzenia, którą montuje się na prawym przednim narożniku pojazdu. 10-calowy ekran umieszczony jest wewnątrz kabiny, także po stronie pasażera – pokazuje on obraz z kamery w czasie rzeczywistym, dając kierowcy dużo lepszy widok otoczenia pojazdu, niż lusterka klasy V i VI.
KameryCornerEye zapewniają lepszą widoczność od tradycyjnych lusterek – także podczas deszczu, śniegu czy mgły. Rozwiązanie skutecznie działa również po zmroku.
Komentarze