Rządy Szwecji i Niemiec pracują nad przyspieszeniem rozwoju mobilności i elektryfikacji dróg. Takie plany ogłosił szwedzki premier Stefan Löfven i kanclerz Angela Merkel. Ma to wzmocnić gospodarkę i konkurencyjność tych państw.
Głównym celem partnerstwa będzie rozwój technologii zelektryfikowanych dróg, projektu zainicjowanego przez inżynierów Scania w porozumieniu z firmą Siemens. Rządy obu państw zapowiedziały wzmocnienie kooperacji w tym zakresie.
Współpraca między firmami zaowocowała uruchomieniem pierwszego na świecie, zelektryfikowanego odcinka drogi publicznej w Gävle, w centralnej Szwecji w czerwcu 2016 r. Jest on częścią autostrady E16 i przebiega w regionie Gävleborg. Liczy 2 kilometry długości.
– Jestem dumny, że mogłem zaprezentować kanclerz Merkel efekty prac nad elektryfikacją dróg, które prowadzą inżynierowie Scania. Szwedzko-niemieckie porozumienie podkreśla wartość podejmowania strategicznego partnerstwa w tworzeniu rozwiązań dla przyszłego, zrównoważonego transportu, co w pełni realizujemy w Scania. Cieszymy się też, że możemy dzielić się naszym doświadczeniem, zdobytym wraz z firmą Siemens i władzami regionu Gävleborg, podczas eksploatacji naszych hybrydowych pojazdów na zelektryfikowanym odcinku drogi E16 w okolicy Gävle – komentuje Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania CV AB.
Zdaniem przedstawicieli Scania elektryfikacja dróg stanowi klucz do przyszłego, zrównoważonego transportu, dlatego są oni gotowi podjąć kolejny krok i od testów przejść do jej praktycznego wykorzystania.
Komentarze