Przedsiębiorstwo Arriva Bus Transport Polska wybrało klimatyzatory Konvekta KL 47 T do zabudowy na trzech, eksploatowanych już autobusach SOR NB 12.
Montaż klimatyzatorów na tych autobusach to realizacja wymogów, wynikających z przetargu, ogłoszonego przez Koleje Mazowieckie na obsługę linii autobusowej „Lotnisko Modlin”, który to wygrała właśnie Arriva.
Arriva posiada już flotę autobusów wyposażonych w klimatyzatory Konvekta. W ubiegłym roku zamówiła bowiem 49 autobusów Solaris z klimatyzatorami Konvekta KL 49T. Z końcem marca tego roku dołączyły do nich 3 kolejne autobusy, tym razem SOR NB 12. Zabudowano na nich najnowsze klimatyzatory KL 47 T. Urządzenia te przeznaczone są do klimatyzowania przestrzeni pasażerów z możliwością podłączenia parownika dla miejsca pracy kierowcy, co miało miejsce właśnie w autobusach SOR .
KL47 T o wydajności chłodniczej 28 tys. W i grzewczej 32 tys. W cechuje najniższe zużycie prądu – tylko 63 A. Jest to bardzo istotne dla wszystkich operatorów komunikacji miejskiej z uwagi na napięty bilans energetyczny autobusów tych linii. Niski pobór prądu gwarantuje możliwość wykorzystania dodatkowych odbiorników prądu, np. ładowarek do urządzeń mobilnych. Samo urządzenie jest bardzo lekkie – waży tylko 107 kg. Ta lekka konstrukcja gwarantuje niższe zużycie paliwa.
We wspomnianym klimatyzatorze wszystkie komponenty są bardzo łatwo dostępne. Pokrywa dachu otwiera się na obie strony. Dzięki temu montaż i serwis są bezproblemowe i bardzo szybkie.
Klimatyzatory zainstalował warszawski serwis firmy DRABPOL – generalnego przedstawiciela firmy Konvekta w Polsce.
Komentarze