Solaris Bus & Coach zdobył dwa kolejne kontrakty na rynku niemieckim na dostawę autobusów elektrycznych. Pierwsza umowa została zawarta z przewoźnikiem VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft z Norymbergii. Niemal identyczny pojazd bateryjny zakupiła firma Infra Fürth Verkehr GmbH.
Niemiecki operator komunalny VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft z Norymbergii oraz prywatny przewoźnik Infra Fürth Verkehr GmbH z Fürth, stawiają na elektromobilność. Na początku kwietnia podpisali oni kontrakty na dostawę nowych Solarisów Urbino 12 electric. Autobusy pojawią się w każdym z miast jeszcze przed końcem 2017 roku. W obu przypadkach będą one pierwszymi, w pełni elektrycznymi autobusami w tych miastach.
Kontrakty mają na celu przetestowanie rozwiązań pod poznańskiego producenta oraz przybliżenie mieszkańcom pojazdów napędzanych alternatywnymi źródłami energii, stosowanymi dziś na szeroką skalę w komunikacji miejskiej. Oba całkowicie bez emisyjne autobusy Solaris Urbino 12 electric, wyposażone zostaną w osie elektryczne ZF AVE 130 z zintegrowanymi silnikami elektrycznymi oraz napędem firmy Medcom.
Zarówno napęd jak i klimatyzacja oraz ogrzewanie wnętrza autobusu, będą zasilane energią elektryczną z baterii o pojemności 240 kWh. W obu autobusach zastosowano ładowanie typu plug-in, co umożliwia nocne uzupełnianie baterii na terenie zajezdni. Dodatkowo na dachu obu pojazdów umieszczona zostanie ładowarka, która umożliwi ładowanie autobusów poza terenem zajezdni.
Ponadto innowacyjne Solarisy przygotowane zostaną pod zastosowanie w przyszłości pantografu, co umożliwi szybkie doładowanie baterii na trasie przejazdu. Nowoczesne i ekologiczne pojazdy wyposażone zostaną w szereg rozwiązań podnoszących jakość podróży i bezpieczeństwo pasażerów. Wydajna klimatyzacja zapewni wysoki komfort przejazdów pasażerom i kierowcy.
Wewnętrzne oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED, w tym także czerwone oznaczenie wyjść, ostrzegające pasażerów podczas zamykania drzwi. Na pokładzie autobusów zamontowany będzie także system monitoringu, składający się z ośmiu kamer, dzięki którym kierowcy będą mogli lepiej obserwować i kontrolować wejścia i wyjścia pasażerów. Z kolei urządzenia zamontowane z tyłu będą przydatne przy manewrowaniu pojazdem.
Elektryczne Solarisy dla sąsiadujących ze sobą niemieckich miast, będą różniły się zewnętrznym malowaniem, oklejeniem, a także wyposażeniem wnętrza. W pojeździe dla Norymbergii będzie
dostępnych 20 miejsc siedzących oraz dodatkowe trzy miejsca składane. Jego odpowiednik w Fürth pomieści na pokładzie 28 pasażerów na miejscach siedzących i 5 na fotelach składanych.
Solaris obecny jest w Norymberdze od 2005 roku. Po ulicach tego bawarskiego miasta jeździ już 28 autobusów z logo zielonego jamnika. Osiem przegubowych Urbino 18, Solaris dostarczył tam w połowie kwietnia 2017. Z kolei w Fürth jeżdżą do tej pory dwa Solarisy Urbino 12.
Komentarze