KM Auto Technik – specjalista w zakresie sprzęgieł

3 lipca 2017, 10:24

Firma KM Auto Technik posiada ponad 25-letnie doświadcze­nie na rynku wtórnym i od roku 2011 specjalizuje się w konstrukcjach i sprzedaży sprzęgieł.

KM Auto Technik – jakość jest najważniejsza

Przedsiębiorstwo z siedzibą w Durmersheim (Badenia-Wirtembergia) w początkowym etapie działalności rozpoczęło dystrybucję w Europie Wschodniej, by później coraz bardziej koncentrować się na sprzedaży w Europie Środkowej.

Obecnie KM Auto Technik posiada w ofercie ponad 550 referencji do wszystkich popularnych europejskich modeli samochodów ciężarowych. Dzięki temu może zaoferować klien­tom i partnerom szeroki asortyment komponentów do sprzęgieł samochodowych, któremu ze względu na najwyższe standardy jakościowe klienci mogą całkowicie zaufać.

Wyspecjalizowana w produkcji sprzęgieł i ciesząca się międzynarodowym uznaniem niemiecka firma KM Auto Technik posiada najwyższe kompetencje w zakresie rozwoju różnego rodzaju układów sprzęgła. Sprzęgła KM podlegają najbardziej restrykcyjnym kryteriom kontroli i są poddawane wszelkim istotnym badaniom jakościowym. Ponieważ firma posia­da certyfikat DIN EN ISO 9001, wszystkie procesy zostały szczegółowo zdefiniowane.

Już na etapie rozwoju sprzęgieł firma KM stosuje rygorystyczne procedury w zakresie jakości. Stosowane są wyłącznie komponenty o najwyższej jakości. Począwszy od okładzin ciernych, sprężyn talerzowych i śrubowych, które pochodzą od dostawców klasy premium, po pierścienie dociskowe, osłony i elementy odlewane – dostawcami są wyłącznie wiodący producenci.

Pomiary kontrolne, z dokładnością do tysięcznych części milimetra, mają odniesienie do wszystkich istotnych wymiarów. Dzięki temu zapewniony jest najwyższy możliwy poziom dopasowania elementów. Kontrola wymiarów jest prowadzona nie tylko podczas wdrażania nowych produktów, ale stanowi również nieodzowny element podczas kontroli wejściowej komponentów.

Dociski sprzęgła badane są na specjalnych stanowiskach. Pozwala to na zapewnienie właściwego funkcjonowania, doskonałego komfortu użytkowania i trwałości. Podczas testów sprawdzana jest m.in. siła docisku, co pozwala na zapewnienie perfekcyjnego rozkładu sił oraz wyeliminowania efektu szarpania sprzęgła, które użytkowane jest na granicy zużycia. Z uwzględnieniem odpowiedniej siły, niezbędnej do rozłączenia układu, kładziony jest nacisk na uzyskanie maksymalnego komfortu operowania pedałem sprzęgła. Dzięki warunkom umożliwiającym symulację pracy sprzęgieł można kontrolować skok oraz równoległość docisku, co pozwala na pełne rozłączenie układu napędowego. W celu wyeliminowania wibracji dociski sprzęgieł sprawdzane są pod kątem wyważenia na własnym stanowisku badawczym.

W celu optymalnego spełnienia wymagań w różnych obszarach zastosowań tarcze sprzęgła badane są na różnych stanowiskach. Określenie momentu obrotowego działającego na tłumiki drgań skrętnych, ugięcia i skręcenia tych tłumików pozwalają na precyzyjne dopasowanie tarcz sprzęgieł do konkretnych zastosowań.

Dodatkowo badane są inne kryteria, takie jak sprężystość okładzin i swoboda ich pracy. Dzięki temu możliwe jest wyeliminowanie szarpania sprzęgła i zapewnienie jego pełnego rozłączenia. Łożyska wyciskowe sprzęgła obok kontroli wymiarów sprawdzane są pod kątem swobody pracy, a centralne wysprzęgliki pod kątem szczelności.

Sprzęgła KM dostarczane są w specjalnie zaprojektowa­nych, stabilnych opakowaniach. Zestawy obejmują oprócz specjalnego smaru KM do zabezpieczenia połączenia piasty z wałkiem sprzęgłowym także ulotki serwisowe i instrukcje montażu umożliwiające szybką i fachową wymianę.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!