Firma WebEye opracowała nową aplikację do zarządzania elektroniczną dokumentacją przewozową.
Jednym z największych wyzwań dla dostawców usług logistycznych jest powolny i często kłopotliwy proces zarządzania dokumentami przewozowymi. Firmy marnują dużo cennego czasu, posługując się głównie dokumentacją papierową, co z kolei znacznie obniża ich efektywność finansową. WebEye Scanner, nowa innowacja mobilna węgierskiej firmy WebEye – dostawcy rozwiązań telematycznych – umożliwia natychmiastowe wysyłanie listów przewozowych i innych dokumentów transportowych w formacie elektronicznym, co znacznie skraca czas przetwarzania transakcji finansowych.
Sukces przyszłych systemów logistycznych zależy od rozwoju mobilności
Zapewnienie szybkiego i dokładnego zarządzania dokumentami sprawia problemy operatorom w sektorze transportu towarowego. Kluczowym aspektem jest skuteczne koordynowanie ruchu listów przewozowych CMR (dokumentów transportowych przyjętych na mocy konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów). Są one niezbędne do zapewnienia bezproblemowej dostawy przesyłek zgodnie z warunkami umowy; ich zaaprobowanie przez drugą stronę uprawnia firmy transportowe do przystąpienia do transakcji finansowej. W międzynarodowym transporcie towarowym zwrócenie i przetworzenie dokumentów papierowych może zajmować nawet kilka dni, a nawet tygodni, co z kolei prowadzi do powstawania dużych nierozliczonych należności w firmach logistycznych.
W celu zwiększenia efektywności finansowej i dokładności dokumentacji, firma WebEye dodała do swoich zintegrowanych rozwiązań telematycznych nową aplikację mobilną.
WebEye Scanner to aplikacja dla systemu operacyjnego Android, która umożliwia kierowcom cyfryzację listów CMR i innych dokumentów transportowych oraz rejestrowanie ewentualnych uszkodzeń towarów przy użyciu tableta natychmiast po rozładunku. Mając na uwadze potrzebę zagwarantowania autentyczności dokumentacji, program automatycznie oznacza te dane unikatowymi informacjami o lokalizacji i godzinie, po czym wysyła je do systemu WebEye. W centrali firmy transportowej przetwarzanie listów przewozowych i powiązanych operacji finansowych może rozpocząć się w ciągu kilku minut po przybyciu towaru do miejsca przeznaczenia. Dokumenty elektroniczne można później łatwo i szybko wyszukiwać oraz sortować. Inną zaletą tego rozwiązania jest to, że firmy mogą przeglądać dane ze wszystkich rozwiązań logistycznych WebEye w jednym systemie, więc zawsze mają pod ręką kompletne informacje o każdej dostawie, od przebiegu trasy do godziny przyjazdu, zużycia paliwa lub towarzyszącej dokumentacji.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Igorkos, 29 września 2017, 12:09 0 0
Prowadzę firmę transportową, ale małymi samochodami dostawczymi, a że lubię nowinki technologiczne i sprawną pracę to od razu zdecydowałem się na podstawowy pakiet WebEye, który zawiera min. dane trasy, uprawnienia, ewidencję dokumentów pojazdu itp. I póki co nic więcej mi do szczęścia nie trzeba. Praca idzie sprawnie i szybko, nie ma bałaganu w dokumentach ani niepotrzebnego zamieszania. Pewnie w przyszłości jeszcze skuszę się na jakieś rozszerzenia, ale póki co nie mam takiej potrzeby :) może jak firma bardziej się rozwinie
Odpowiedz
Wacyl, 2 października 2017, 9:25 0 0
My z kolei prowadzimy dosyć dużą firmę transportową i też korzystamy z WebEye, ale po pół roku korzystania z pakietu podstawowego posatwnoiliśmy go rozszerzyć i teraz wykorzystujemy wszystkie możliwości tej aplikacji. Bardzo przydatne są usługi poprawiające bezpieczeństwo kierowców, w tym ,,Alarm paniki''. W dzisiejszych czasach uważam, ze każda firma powinna coś takeigo posiadać.
Odpowiedz
Michał S, 1 października 2017, 22:12 2 0
Prowadzę firmę transportową wewnątrz UE. Od momentu, w którym zacząłem używać aplikacji WebEye w rozszerzonej konfiguracji dla tego typu transportu to przychód w mojej firmie wzrósł o jakieś 20%. Nigdy w życiu bym nie pomyślał, że aż tyle pieniędzy przelewa mi się przez palce. Teraz dokładnie monitoruję trasy oraz czas pracy kierowców, unikam kar, płacę mniej za paliwo i chłopaki w biurze lepiej planują trasy. Naprawdę świetna robota
Odpowiedz
Igor, 30 października 2017, 13:43 1 0
Z tego sytemu korzystam dzięki Wam, bo od początku sierpnia zacząłem po przeczytaniu u Was tego artykułu. Po tych 3 miesiącach powiem, że było warto, bo oszczędności są. Można obserwować dobre i złe zachowania kierowców i odpowiednio reagować.
Odpowiedz
Kamil, 7 grudnia 2017, 14:13 1 0
Zaczęłam od wersji testowej a potem zdecydowałem się na zakup, bo byłem bardzo zadowolony. Lubię WebEye za to że archiwizuje dane tak długo jak chcemy i cały czas jest dostęp do danych, ale przede wszystkim generuje duże oszczędności..
Odpowiedz