Jak usprawnić procesy finansowe w transporcie?

, 4 lipca 2017, 12:48

Firma WebEye opracowała nową aplikację do zarządzania elektroniczną dokumentacją przewozową.

Jednym z największych wyzwań dla dostawców usług logistycznych jest powolny i często kłopotliwy proces zarządzania dokumentami przewozowymi. Firmy marnują dużo cennego czasu, posługując się głównie dokumentacją papierową, co z kolei znacznie obniża ich efektywność finansową. WebEye Scanner, nowa innowacja mobilna węgierskiej firmy WebEye – dostawcy rozwiązań telematycznych – umożliwia natychmiastowe wysyłanie listów przewozowych i innych dokumentów transportowych w formacie elektronicznym, co znacznie skraca czas przetwarzania transakcji finansowych.

Sukces przyszłych systemów logistycznych zależy od rozwoju mobilności

Zapewnienie szybkiego i dokładnego zarządzania dokumentami sprawia problemy operatorom w sektorze transportu towarowego. Kluczowym aspektem jest skuteczne koordynowanie ruchu listów przewozowych CMR (dokumentów transportowych przyjętych na mocy konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów). Są one niezbędne do zapewnienia bezproblemowej dostawy przesyłek zgodnie z warunkami umowy; ich zaaprobowanie przez drugą stronę uprawnia firmy transportowe do przystąpienia do transakcji finansowej. W międzynarodowym transporcie towarowym zwrócenie i przetworzenie dokumentów papierowych może zajmować nawet kilka dni, a nawet tygodni, co z kolei prowadzi do powstawania dużych nierozliczonych należności w firmach logistycznych.

W celu zwiększenia efektywności finansowej i dokładności dokumentacji, firma WebEye dodała do swoich zintegrowanych rozwiązań telematycznych nową aplikację mobilną.

WebEye Scanner to aplikacja dla systemu operacyjnego Android, która umożliwia kierowcom cyfryzację listów CMR i innych dokumentów transportowych oraz rejestrowanie ewentualnych uszkodzeń towarów przy użyciu tableta natychmiast po rozładunku. Mając na uwadze potrzebę zagwarantowania autentyczności dokumentacji, program automatycznie oznacza te dane unikatowymi informacjami o lokalizacji i godzinie, po czym wysyła je do systemu WebEye. W centrali firmy transportowej przetwarzanie listów przewozowych i powiązanych operacji finansowych może rozpocząć się w ciągu kilku minut po przybyciu towaru do miejsca przeznaczenia. Dokumenty elektroniczne można później łatwo i szybko wyszukiwać oraz sortować. Inną zaletą tego rozwiązania jest to, że firmy mogą przeglądać dane ze wszystkich rozwiązań logistycznych WebEye w jednym systemie, więc zawsze mają pod ręką kompletne informacje o każdej dostawie, od przebiegu trasy do godziny przyjazdu, zużycia paliwa lub towarzyszącej dokumentacji.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Igorkos, 29 września 2017, 12:09 0 0

Prowadzę firmę transportową, ale małymi samochodami dostawczymi, a że lubię nowinki technologiczne i sprawną pracę to od razu zdecydowałem się na podstawowy pakiet WebEye, który zawiera min. dane trasy, uprawnienia, ewidencję dokumentów pojazdu itp. I póki co nic więcej mi do szczęścia nie trzeba. Praca idzie sprawnie i szybko, nie ma bałaganu w dokumentach ani niepotrzebnego zamieszania. Pewnie w przyszłości jeszcze skuszę się na jakieś rozszerzenia, ale póki co nie mam takiej potrzeby :) może jak firma bardziej się rozwinie

Odpowiedz

Wacyl, 2 października 2017, 9:25 0 0

My z kolei prowadzimy dosyć dużą firmę transportową i też korzystamy z WebEye, ale po pół roku korzystania z pakietu podstawowego posatwnoiliśmy go rozszerzyć i teraz wykorzystujemy wszystkie możliwości tej aplikacji. Bardzo przydatne są usługi poprawiające bezpieczeństwo kierowców, w tym ,,Alarm paniki''. W dzisiejszych czasach uważam, ze każda firma powinna coś takeigo posiadać.

Odpowiedz

Michał S, 1 października 2017, 22:12 2 0

Prowadzę firmę transportową wewnątrz UE. Od momentu, w którym zacząłem używać aplikacji WebEye w rozszerzonej konfiguracji dla tego typu transportu to przychód w mojej firmie wzrósł o jakieś 20%. Nigdy w życiu bym nie pomyślał, że aż tyle pieniędzy przelewa mi się przez palce. Teraz dokładnie monitoruję trasy oraz czas pracy kierowców, unikam kar, płacę mniej za paliwo i chłopaki w biurze lepiej planują trasy. Naprawdę świetna robota

Odpowiedz

Igor, 30 października 2017, 13:43 1 0

Z tego sytemu korzystam dzięki Wam, bo od początku sierpnia zacząłem po przeczytaniu u Was tego artykułu. Po tych 3 miesiącach powiem, że było warto, bo oszczędności są. Można obserwować dobre i złe zachowania kierowców i odpowiednio reagować.

Odpowiedz

Kamil, 7 grudnia 2017, 14:13 1 0

Zaczęłam od wersji testowej a potem zdecydowałem się na zakup, bo byłem bardzo zadowolony. Lubię WebEye za to że archiwizuje dane tak długo jak chcemy i cały czas jest dostęp do danych, ale przede wszystkim generuje duże oszczędności..

Odpowiedz