Inter Cars rozszerzył swój asortyment klocków hamulcowych do pojazdów ciężarowych o produkty nowego dostawcy.
W ofercie Inter Cars można teraz znaleźć produkty marki Danblock. Są to klocki hamulcowe do samochodów ciężarowych, od niedawna dostępne na polskim rynku. Historia marki Danblock sięga jednak daleko wstecz, bo aż do czasów drugiej wojny światowej. Wtedy pod tą nazwą produkowane były okładziny hamulcowe. Od momentu swojego powstania Danblock odwoływał się do swojego pochodzenia – nawet w nazwie. Danblock to skrót od Danmark Block, czyli duńskie hamowanie. Marka przez lata cieszyła się uznaniem klientów na rynkach Europy Zachodniej, a największe sukcesy odnosiła na rynku krajowym – w Danii.
Nowy rozdział historii firmy to rok 2003, kiedy została ona przejęta przez amerykański koncern MAT, dzięki czemu zyskała dostęp do światowych technologii, zagranicznego kapitału oraz do globalnego rynku motoryzacyjnego. Obecnie marka jest jednym z największych globalnych producentów materiałów ciernych dla rynku motoryzacyjnego, zaopatrujących klientów na całym świecie.
Materiał cierny
Zastosowany w klockach hamulcowych Danblock materiał zapewnia komfort hamowania dzięki wysokiej ściśliwości materiału ciernego, co gwarantuje wydłużenie żywotność tarczy. Właściwości materiału ciernego zapewniają mniejsze zużycie tarczy oraz podwyższona trwałość w wysokich temperaturach.
Warstwa łącząca
Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości warstwy łączącej (inaczej nazywanej underlayer albo podsypka) materiał jest wyciszony.
Zastosowanie technologii wire mesh w płytce nośnej zapewnia:
- wysoką wytrzymałość na ścinanie materiału od płytki (dwukrotnie przewyższająca normę R90 – 400 vs. 250 N/cm2),
- dużą adhezję materiału do powierzchni płytki,
- lepsze połączenie materiału ciernego z płytką nośną – zapobieganie powstawaniu korozji wewnętrznej,
- zastosowanie trwałego pokrycia płytki metalowej chroni przed korozją.
Akcesoria
W każdym opakowaniu klocków Danblock znajduje się również komplet dedykowanych akcesoriów – produkt jest od razu gotowy do montażu, co zdecydowanie skraca jego czas trwania.
Warstwa docierająca
Dzięki zastosowaniu warstwy docierającej otrzymuje się wyższą skuteczność hamowania na początku eksploatacji. Warstwa docierająca oznacza skrócony czas docierania – proces docierania jest skrócony do minimum poprzez środki trące o wysokim współczynniku tarcia. Kształt warstwy docierającej zapewnia szybka dystrybucję czynnika trącego po całej powierzchni klocka. Warstwa docierająca zmniejsza chropowatość powierzchni tarczy, co zapewnia łagodny charakter pracy wobec tarczy.
Przykładowe indeksy w Katalogu Online
- DB 2910882 – Klocek hamulcowy kpl. tył MERCEDES TE, TZ; SAF SKRS, SKRZ
- DB 2914882 – Klocek hamulcowy kpl. przód MAN TGL; MERCEDES ACTROS MP2 / MP3, ATEGO D0834LFL40-OM906.939 01.98-
- DB 2917182 – Klocek hamulcowy kpl. tył BPW SH
Komentarze