Firma SKF wprowadza nowe rozwiązania w łożyskach kół stosowanych w pojazdach ciężarowych. Referencje przeznaczone są do modeli Renault, Scania i Volvo.
Trzy nowe pozycje w ofercie SKF obejmują nowe konstrukcje łożysk kół, od teraz zewnętrzny i wewnętrzny uszczelniacz załączane są do zestawu jako oddzielne komponenty. Każdy zestaw dostępny jest w dwóch wersjach, zawartość opakowania różni się narzędziem montażowym.
Do każdego zestawu dołączona jest szczegółowa instrukcja, niemniej inżynierowie SKF już na wstępie zwracają uwagę, że w nowych konstrukcjach pierścień montażowy założony jest na łożysko i nie należy go usuwać przed zamontowaniem w piaście.
Zestaw łożyska koła VKBA 5423 (z instrukcją o symbolu MI-542612) przeznaczony jest na oś tylną napędzaną (z pojedynczą redukcją) do Renault Kerax, Magnum i Premium 2 oraz Volvo FE, FH, FH 12, FH 16, FL 6, FL 7, FL 10, FL 12, FM, FM 7, FM 9, FM 12 i 7700, 8500, 9700 i 9900. Nowa referencja odpowiada fabrycznie montowanym częściom o numerach: Renault 7420518649, 7420518661, 7420792439, 7420967828 i 7421036050 oraz Volvo 20792439, 20967828, 1075408 i 21036050.
Zestaw łożyska koła VKBA 5424 (MI-542647) przeznaczony jest do Renault serii C, K i T, Magnum i Premium 2 oraz Volvo FE, FH i FM. Ta sama referencja odpowiada częściom Renault 7420518617, 7420697830 i 742102138 oraz Volvo 20518617 i 20967830.
Ostatni z nowych zestawów łożyska koła VKBA 5425 (z tą samą instrukcją MI-542647) pasuje do Renault serii C, K i T, Kerax, Magnum i Premium 2 oraz Volvo FE, FH, FH 12, FH 16, FM, FM 7, FM 9, FM 6, B 6 i 7700, 8500, 8700, 9700 i 9900. Referencja odpowiada oryginalnym częściom o numerach: Renault 742096783 i 7421021391 oraz Volvo 20967831 i 21021391.
Wśród nowości SKF na aftermarket znalazły się kompletne zestawy zoptymalizowanego łożyska koła do Scanii serii S, które firma dostarcza również na pierwszy montaż. W łożyskach tych zastosowano profilowaną bieżnię z układem wałeczków, smaru i uszczelnienia. Zastosowanie nowych rozwiązań przekłada się między innymi na obniżenie zużycia paliwa.
Zestaw VKBA 5314 (OE 2310169) przeznaczony jest na oś przednią, VKBA 5436 (OE 1817256) na oś tylną w wersjach o ładowności 13 ton oraz 5455 (OE 2277946) na oś tylną o ładowności 18 ton.
W przypadku wątpliwości, numer odpowiedniej referencji dla danego modelu samochodu można sprawdzić w katalogu TecDoc lub poprzez aplikację dostępną na urządzenia mobilne z system Android lub iOS z możliwością zeskanowania kodu QR.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Kamil, 29 września 2017, 9:58 1 0
Ciekawa opcja. Pytanie tylko jak to będzie wyglądało z tarciem i spalaniem? Czy będą identyczne rezultaty czy będzie lepiej. Bo ostatnie zmiany nie przyniosły nic dobrego. Korzystałem z sond pojemnościowych Webeye i na odczytach nie było rewelacji jakiej się spodziewałem. Czas pokaże może będzie lepiej.
Odpowiedz
Witkowski, 2 października 2017, 9:38 0 0
Dokłądnie to samo. Też skorzystaliśmy z sond webEye i też nie wyglądało to jakoś mega dobrze.
Odpowiedz
MarcinKowalski, 29 września 2017, 10:33 0 0
@Kamil Korzystałem z aplikacji Webeye i potwierdzam, że dobrze testować przy ich pomocy różne łożyska i raporty z nimi związanych. Miałem podobne odczucia i czekam na nowe rozwiązania.
Odpowiedz
Pitt, 30 października 2017, 11:11 0 0
Te raporty tygodniowe od Webeye piękna sprawa. Jasno i przejrzyście. Ja przetestowałem i praktycznie 5 minut później byłem pewny, że muszę to mieć, bo minimalizować mogę koszty bardzo fajnie. Nowe rozwiązania? Mają się kolejne dodatki jeśli mogę tak to nazwać na dniach pojawić.
Odpowiedz